Ensemble Opera Diversa a Michaela Koudelková: Premiéra Quasi lontano

9. říjen 2019, 1:00

Ensemble Opera Diversa a Michaela Koudelková: Premiéra Quasi lontano

Ensemble Opera Diversa připravuje společný koncert s flétnistkou Michaelou Koudelkovou. Zazní díla autorů 20. století a premiéra skladby Quasi lontano, kterou si soubor objednal u Petry Čtveráčkové. Koncert proběhne v brněnském Konventu Milosrdných bratří pod taktovkou Gabriely Tardonové.

I v této sezoně se Ensemle Opera Diversa soustředí na programy akcentující významné sólové umělce spolu s premiérami zbrusu nových děl vzniklých na obejdnávku souboru. V duchu této dramaturgické linie se na podzimnním koncertě představí přední česká flétnistka Michaela Koudelková, která provede premiéru skladby Quasi lontano Petry Čtveráčkové. Koudelková je přední českou virtuoskou na zobcové flétny. Hru na zobcovou flétnu vystudovala na Akademii Muzycznej w Krakowie ve třídě Petera Holtslaga a Erika Bosgraafa, je také absolventkou Gymnázia v Boskovicích a Konzervatoře Brno. Nyní pokračuje v doktorandských studiích na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Barbary Marii Willi.

Skladby pro koncertantní zobcovou flétnu doplní tři skladby pro smyčce významných, avšak zřídka uváděných evropských autorů minulého století. Jejich společným jmenovatelem je určitý retrospektivní princip, snad i nostalgie. Společný koncert je ohlášený na 22. října 2019 od 19:00 2019 v Konventu Milosrdných bratří.

Program:

Andrzej Panufnik: Landscape pro smyčce (1962/1965) 9’

Gordon Jacob: Suita pro zobcovou flétnu a smyčce (1957) 22’

Eniojuhani Rautavaara: Pelimannit pro smyčce (1957/1972) 7’

Willem Wander van Nieuwkerk: Voci, voci pro zobcovou flétnu sólo (1994) 10’

Henryk Górecki: Trzy utwory w dawnym stylu pro smyčce (1963) 7’

EOD/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější