Ensemble Opera Diversa obnovuje premiéru inscenace Manželské miniopery

Ensemble Opera Diversa obnovuje premiéru inscenace Manželské miniopery

Cyklus Manželské miniopery sestává ze čtyř příběhů – Loupežnické nevěsty, Zpívajícího ženicha, Muže a ženy v loďce a Listonoše. Všechny tyto miniopery jsou z pera autorů Ondřeje Kyase a Pavla Drábka. Režie se ujala Kateřina Křivánková.

Manželské miniopery vznikaly už v letech 2006/2007. Dílo Ondřeje Kyase (hudba) a Pavla Drábka (libreto) skrývá čtyři krátké příběhy. Jmenují se Loupežnická nevěsta, Zpívající ženich, Muž a žena v loďce a Listonoš (celým názvem Listonoš, Mortierové a krytí plemenné kočky). Libreta minioper Loupežnická nevěsta a Zpívající ženich vycházejí z japonských frašek kjógen, libreto Muže a ženy v loďce vychází z příběhu japonského umění rakugo. Podle autora však nejsou libreta „žádná exotika“ – jakkoli jsou původem z Japonska, na samotných příbězích nic japonského není a jsou zasazené do českých končin, miniopera Listonoš do Francie. Cyklus Manželské miniopery je původně napsán pro tři zpěváky (soprán, tenor, basbaryton) a čtyři nástroje (housle, viola, klarinet, fagot). Tento titul měla Ensemble Opera Diversa několik let ve svém repertoáru (podle dostupných informací se inscenace oficiálně poprvé hrála v roce 2011 a na repertoáru byla až do roku 2017) v režii Tomáše Studeného. Režie obnovené inscenace je dílem Kateřiny Křivánkové. Premiéra proběhne 25. listopadu 2021 v 19:00 v divadle Kolárka v Blansku. Další plánovaná repríza se uskuteční o den později, v pátek 26. listopadu od 19:30 v brněnském CO.LABS (bývalý BuranTeatr), a to v rámci společného japonského večera s fraškami Divadla kjógen.

EOD/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější