Ensemble Opera Diversa uvede skladbu Paprsky světla a zahraje v brněnských parcích

Ensemble Opera Diversa uvede skladbu Paprsky světla a zahraje v brněnských parcích

Ensemble Opera Diversa připravuje streamovanou premiéru skladby Paprsky světla od Martina Wiesnera, která proběhne ve vile Löw-Beer. Koncert vede Gabriela Tardonová. O několik dní později na premiéru naváže open air happeningem napříč třemi brněnskými parky. Soubor zahraje v Björnsonově sadu, Tyršově sadu a v Lužánkách.

Skladba Paprsky světla zkomponovaná mladým brněnským skladatelem Martinem Wiesnerem je téměř desetiminutovou kompozicí pro komorní smyčcový orchestr, v níž se útržky melodie, tvořené rafinovanými výrazovými prostředky a subtilními disonancemi spojují v jeden celek, plynulý tok zvukomalebné hudby. Napříč orchestrem prochází krátké, vzestupně i sestupně směřující vlny doplněné o zpestřující trylky, jejichž pestrá a proměnlivá dynamika podporuje dojem „vlnění“ světla, objevujícího se vždy jako náznak světelného paprsku v celkovém orchestrálním zvuku. 

Streamovaná premiéra skladby Paprsky světla je ohlášena na úterý 11. května. Happening proběhne 14. května od 18:00. 

HARMONOGRAM:

18:00 – Björnsonův sad

19:00 Tyršův sad

20:00 Lužánky (akce se koná pouze za příznivého počasí!)

EOD/ Arathan Photography

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější