Ensemble Opera Diversa vystoupí spolu s Ivou Bittovou, Žanetou Vítovou a OK Percussion Duo

Ensemble Opera Diversa vystoupí spolu s Ivou Bittovou, Žanetou Vítovou a OK Percussion Duo

Ensemble Opera Diversa se spolu s několika sólisty vrací před živé publikum. Koncertem s názvem Krajina jako hudba zahajuje linii diversních orchestrálních produkcí pod (polo)otevřeným nebem. Název koncertu, který v diversní historii zazněl už v roce 2013 se nyní přichází zpět s obměněným repertoárem, který spojitosti s krajinou propůjčuje zcela odlišné rozměry. V programu sestaveném z osvědčených hudebních kusů i premiérové skladby Miloše Štědroně se spolu s orchestrem představí také zpěvačka Iva Bittová, akordeonistka Žaneta Vítová a OK Percussion Duo. Koncert řídí Gabriela Tardonová.

Na programu večera je skladba Orawa uzavírající volný cyklus Tatry Wojciecha Kilara, v němž jsou skladby inspirovány polskými horami. Jde o dynamickou skladbu kombinující minimalistické a folklorní prvky ukryté v jednoduché melodii doplněné výraznými rytmickými útvary. Následuje skladba Vlny podle Karla Miloty, ve které autor Vojtěch Dlask odkazuje na českého spisovatele a básníka Karla Milotu. Jeho výroky pronášené nad hudebním doprovodem zazní v podání Ivy Bittové, sólového akordeonového partu se zhostí Žaneta Vítová. Ve své premiéře následně zazní skladba Canti diversi insieme, sestávající z osmi (nejen) tanečně laděných částí, kterou skladatel Miloš Štědroň zkomponoval právě pro účinkující OK Percussion Duo. Večer zakončí Folk Songs Luciana Beria opět v podání Ivy Bittové a instrumentálního souboru. Jedenácti lidovým skladbám nejrůznějšího původu autor vetknul novou rytmickou a harmonickou interpretaci a tento cyklus věnovaný zpěvačce Cathy Berberian vydal dokonce ve dvou verzích – sedmičlenného instrumentálního ansámblu (tato verze zazní také na koncertě) a orchestru.

Obsazení:

Iva Bittová – zpěv

Žaneta Vítová – akordeon

OK Percussion Duo (Martin Opršál a Martin Kleibl)

Ensemble Opera Diversa

Gabriela Tardonová – dirigent

Foto archiv EOD

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější