Expozice nové hudby v dramaturgii Viktora Pantůčka nabízí nové možnosti vyjádření hudby. Dnešní zahajovací koncert patří britským AMM, kteří vyznávají absolutní interpretační svobodu. Jubilejní 30. ročník nese podtitul NOVÁ ®EVOLUCE.
Zahajovací koncert festivalu nabídne starou partituru zcela nově, neopakovatelně, tady a teď. V podání britských AMM známých svou nekompromisní poetikou a neortodoxní filozofií improvizace zazní hudba podle části nejdelší grafické partitury na světě, Treatise Cornelia Cardewa, komponované v letech 1963–1967. „Moje zkušenost je, že všichni dokážeme zahrát deset, dvacet nebo sto tónů, ale jenom někteří dokážou zahrát jeden tón a vypustit ho dokonale do prostoru. Souvisí to samozřejmě s idejí ovládnutí chvíle,“ popisuje Keith Rowe, jeden z členů AMM.
„Dále zazní řízená improvizace Pavla Zlámala a „jeho“ malého orchestru, do nějž přizval zkušené jazzmany, virtuosy z oboru klasické hudby i hudební experimentátory, dlouho odkládaný projekt Pounding Ponc – LIVE, hraniční polohy komponování a interpretování na tradičních nástrojích v podání tří půvabných dam z ISHA tria nebo například Moskevský soubor pro soudobou hudbu se svým multimediálním hudebním projektem Mašinérie,“ zve na experimentální hudební festival Viktor Pantůček.
Festival se koná se od 11. do 25. října v Brně.
Festival o sobě dal vědět už v červnu, kdy Maria Blondeel a Christina Kubisch propojily svými instalacemi zahrady vil Löw-Beer a Tugendhat a Charlemagne Palestine rozzvučel kostel. Během měsíce října nabídne Expozice celkem 8 akcí; 2 budou součástí doprovodného programu, v rámci kterého se představí zvukový umělec Robert Aiki Lowe a se svou site-specific instalací duo Rie Nakajima & Pierre Berthet. Koncerty a improvizace se odehrají v Besedním domě, na Skleněné louce, v nové městské Tržnici Brno, v Husově sboru na ulici Botanická a v zahradě Arnoldovy vily.
Zatím nebyl přidán žádný komentář..