Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

30. listopad 2021, 1:00

Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

Do Divadla na Orlí se vrací mezinárodní bienále Festival bicích nástrojů, z důvodu loňské pandemické situace však až po třech letech. Studenti z hudebních škol Česka, Slovenska a Polska se setkají v Brně, aby si vyměnili zkušenosti. Akce během tří dnů nabízí pět koncertů pro veřejnost, vernisáž fotografií a možnost vyzkoušet rozličné bicí nástroje v rámci projektu „PerkuSeanse“. Studenty pak láká na workshopy se známými perkusionisty.

Festival bicích nástrojů pořádaný Hudební fakultou Janáčkovy akademie múzických umění je nesoutěžním setkáním hráčů na bicí nástroje, studentů konzervatoří a hudebních akademií, kteří zde dostávají příležitost ukázat svůj talent. Festival je díky své dramaturgii ojedinělou akcí v České republice a klade si za cíl představit bicí nástroje jako svébytný prvek současné hudby. Doprovodným programem, který může letos potěšit diváky, je vernisáž fotografií se speciálním vystoupením jazzového kvarteta. Akce bude probíhat od 3. do 5. prosince 2021 v Brně.

„Pro letošní ročník jsme získali tři prvotřídní hosty ze zahraničí: tympanistu Nicka Wouda z Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, polskou marimbistku Katarzynu Myćku a vycházející hvězdu evropských perkusí Auréliena Gignoux, nového člena Ensemble intercontemporain,“ představuje detailně dramaturgii ředitel festivalu, Martin Opršál. „Unikátní kolekci fotek jazzových bubeníků představí v rámci festivalu fotograf Patrick Marek, tu posléze věnuje Hudební fakultě JAMU. Jsem také nesmírně rád, že svoji produkci předvedou čeští výrobci bicích nástrojů,“ doplňuje Opršál.

Foto Ema Tresová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější