Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

30. listopad 2021, 1:00

Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

Do Divadla na Orlí se vrací mezinárodní bienále Festival bicích nástrojů, z důvodu loňské pandemické situace však až po třech letech. Studenti z hudebních škol Česka, Slovenska a Polska se setkají v Brně, aby si vyměnili zkušenosti. Akce během tří dnů nabízí pět koncertů pro veřejnost, vernisáž fotografií a možnost vyzkoušet rozličné bicí nástroje v rámci projektu „PerkuSeanse“. Studenty pak láká na workshopy se známými perkusionisty.

Festival bicích nástrojů pořádaný Hudební fakultou Janáčkovy akademie múzických umění je nesoutěžním setkáním hráčů na bicí nástroje, studentů konzervatoří a hudebních akademií, kteří zde dostávají příležitost ukázat svůj talent. Festival je díky své dramaturgii ojedinělou akcí v České republice a klade si za cíl představit bicí nástroje jako svébytný prvek současné hudby. Doprovodným programem, který může letos potěšit diváky, je vernisáž fotografií se speciálním vystoupením jazzového kvarteta. Akce bude probíhat od 3. do 5. prosince 2021 v Brně.

„Pro letošní ročník jsme získali tři prvotřídní hosty ze zahraničí: tympanistu Nicka Wouda z Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, polskou marimbistku Katarzynu Myćku a vycházející hvězdu evropských perkusí Auréliena Gignoux, nového člena Ensemble intercontemporain,“ představuje detailně dramaturgii ředitel festivalu, Martin Opršál. „Unikátní kolekci fotek jazzových bubeníků představí v rámci festivalu fotograf Patrick Marek, tu posléze věnuje Hudební fakultě JAMU. Jsem také nesmírně rád, že svoji produkci předvedou čeští výrobci bicích nástrojů,“ doplňuje Opršál.

Foto Ema Tresová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

Nejčtenější