Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

30. listopad 2021, 1:00

Festival bicích nástrojů: Nick Woud, Katarzyna Myćka nebo Aurélien Gignoux

Do Divadla na Orlí se vrací mezinárodní bienále Festival bicích nástrojů, z důvodu loňské pandemické situace však až po třech letech. Studenti z hudebních škol Česka, Slovenska a Polska se setkají v Brně, aby si vyměnili zkušenosti. Akce během tří dnů nabízí pět koncertů pro veřejnost, vernisáž fotografií a možnost vyzkoušet rozličné bicí nástroje v rámci projektu „PerkuSeanse“. Studenty pak láká na workshopy se známými perkusionisty.

Festival bicích nástrojů pořádaný Hudební fakultou Janáčkovy akademie múzických umění je nesoutěžním setkáním hráčů na bicí nástroje, studentů konzervatoří a hudebních akademií, kteří zde dostávají příležitost ukázat svůj talent. Festival je díky své dramaturgii ojedinělou akcí v České republice a klade si za cíl představit bicí nástroje jako svébytný prvek současné hudby. Doprovodným programem, který může letos potěšit diváky, je vernisáž fotografií se speciálním vystoupením jazzového kvarteta. Akce bude probíhat od 3. do 5. prosince 2021 v Brně.

„Pro letošní ročník jsme získali tři prvotřídní hosty ze zahraničí: tympanistu Nicka Wouda z Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, polskou marimbistku Katarzynu Myćku a vycházející hvězdu evropských perkusí Auréliena Gignoux, nového člena Ensemble intercontemporain,“ představuje detailně dramaturgii ředitel festivalu, Martin Opršál. „Unikátní kolekci fotek jazzových bubeníků představí v rámci festivalu fotograf Patrick Marek, tu posléze věnuje Hudební fakultě JAMU. Jsem také nesmírně rád, že svoji produkci předvedou čeští výrobci bicích nástrojů,“ doplňuje Opršál.

Foto Ema Tresová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější