Festival bicích nástrojů: Paul Rennick, Mark Ford a Ed Soph

29. listopad 2016, 4:00

Festival bicích nástrojů: Paul Rennick, Mark Ford a Ed Soph

Festival bicích nástrojů - mezinárodní perkusionistické bienále letos vstupuje do 4. ročníku. Odborné semináře povede Paul Rennick, Mark Ford a Ed Soph. Akci pořádá Hudební fakulta Janáčkovy akademie múzických umění v Brně.

Dramaturgie festivalu dává dohromady nejlepší studenty bicích nástrojů z Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, Akademie múzických umění v Praze, i z českých a slovenských konzervatoří. Studenti se v průběhu festivalu představí v sérii několika koncertů. Bicí nástroje jsou zastoupeny marimbou, vibrafonem, tympány, chimes, templeblocky, tam tam, djembé a řadou dalších. Umělecké workshopy letos vedou tři zahraniční hosté, pedagogové z USA. Melodickým bicím nástrojům se bude věnovat Mark Ford, rudimentálnímu a klasickému malému bubnu pak jeden z největších odborníků Paul Rennick, bicí soupravě Ed Soph, působící jako profesor na University of North Texas. Všichni tři hosté předvedou své umění v závěru festivalu, na koncertě, který se uskuteční v Divadle na Orlí. Festival bicích nástrojů se letos poprvé uskuteční v prostorech Divadla na Orlí od 9. do 11. prosince 2016.

Divadlo na Orlí

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival bicích nástrojů

9.12.2016, 9:30 / Divadlo Na Orlí

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější