Festival bicích nástrojů: Workshopy, koncerty a prodejní výstava

19. listopad 2018, 3:00

Festival bicích nástrojů: Workshopy, koncerty a prodejní výstava

Mezinárodní festival, který dává prostor nastupující generaci perkusionistů z českých i zahraničních konzervatoří a akademií, vstupuje do 5. ročníku. Během tří dnů vystoupí nejlepší studenti vybraných tříd. Program je doplněný společnými koncerty, workshopy zahraničních lektorů a prodejní výstavou bicích nástrojů. Jedno z největších lákadel letošního ročníku jsou perkusionistické workshopy.

Festival bicích nástrojů – to je název mezinárodního bienále hráčů na bicí nástroje, které organizuje Hudební fakulta JAMU v Brně. Festival je díky své dramaturgii ojedinělou akcí v České republice. Jeho cílem je představit bicí nástroje jako svébytný prvek současné hudby. Tato nejstarší a nejrozsáhlejší nástrojová skupina prostupuje napříč nejrůznějšími hudebními žánry. Proto i na festivalu jsou zastoupeny nástroje jako tympány, bicí souprava, marimba, djembé, zvony, steel drums, vibrafon, templbloky, gongy, timbales, bonga, činely, xylofon, darbuky…

Festival se bude konat od 7. do 9. prosince 2018 v Divadle na Orlí/Hudebně-dramatické laboratoři JAMU.

Součástí festivalu jsou workshopy a koncerty předních zahraničních pedagogů i sólistů. Letošní pátý ročník přivede hosty z Francie a USA. Doprovodnými akcemi budou již tradičně prodejní výstavy výrobců bicích nástrojů, a také výstava obrazů. Jednotlivé koncerty, workshopy i výstavy jsou přístupné pro studenty, odborníky i pro širokou veřejnost. První z lektorů je světoznámý francouzský perkusionista a skladatel Emmanuel Sejourné. Druhým hostem je Dom Famularo, který je nejen profesionální bubeník a pedagog, ale i klinický lékař a motivační řečník.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

Nejčtenější