Festival Ghettofest: Básníci v káznici, Amaro Records, hudba, divadlo a tanec

5. červen 2017, 4:00
Festival Ghettofest: Básníci v káznici, Amaro Records, hudba, divadlo a tanec

Brněnský pouliční festival Ghettofest vstupuje do 6. ročníku. Programově usiluje o bourání předsudků, otevření lokality v okolí Cejlu a propojení všech lidí bez rozdílu. V letošním roce proběhne převážně v parku Hvězdička, v prostorách bývalé káznice a v Muzeu romské kultury.

Cílem brněnského multižánrového festivalu Ghettofest je každoročně otevřít vyloučenou lokalitu v oblasti mezi ulicemi Bratislavská a Hvězdová návštěvníkům bez ohledu na jejich věk, pohlaví nebo etnicitu. Součástí programu, jehož těžiště se letos kvůli uzavírce ulice Francouzská přemístí z ulice Hvězdové a Bratislavské do parku Hvězdička. Bude zde probíhat hudební produkce, reflexe současného dění v lokalitě s přímým zapojením místních obyvatel. Návštěvníky tak čekají dvě tematicky zaměřené diskuse, z nichž první, s názvem Romská stopa, bude věnována osobnosti známého brněnského primáše Eugena Horvátha, přejmenování parku Hvězdička po jeho osobnosti, a obecněji práci s romskou pamětí. Druhá s názvem Nové sousedství bude orientováná na budoucnost celé oblasti.

Místní obyvatelé se zapojí především v průběhu hudební a taneční programové linie. Letos nově vznikne stage nahrávacího studia Amaro Records, v rámci níž zahrají skupiny místních a bude zde možné také jamovat. „Zapojení místních je pro nás velkou výzvou a jsme rádi, že se nám podařilo oslovit právě Amaro Records. Letos bude festival menší, ale koncentrovanější a intenzivnější, o to více zaměřený právě na obyvatele lokality. Nově také připravujeme dramaturgickou linku Básníci v káznici,“ uvedl hlavní manažer a spoluzakladatel festivalu Zdeněk Raiser.

Naprostou letošní novinkou pak bude programová linie pod zastřešujícím názvem Básníci v káznici probíhající v prostorách bývalé káznice na Cejlu. Naplánováno je čtení z knihy o romském partyzánu Josefu Serinkovi nebo četba pamětí politických vězňů, včetně těch, kteří byli v prostorách brněnské káznice sami vězněni. Podobně jako předchozí ročníky se zapojí také Knihovna Jiřího Mahena nebo naiff, který připravuje promítání dokumentu věnovaného sociálním problémům místních. Festival jako každý rok organizuje spolek Tripitaka ve spolupráci s dalšími organizacemi, vstupné je zdarma.

Šestý ročník festivalu je naplánován na sobotu 10. června od 12:00.

Ghettofest 2016/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Ghettofest 2017

10.6.2017, 12:00 / Káznice

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější