Festival Groove Brno rozšiřuje program o Fun Lovin’ Criminals a Mezzoforte

Festival Groove Brno rozšiřuje program o Fun Lovin’ Criminals a Mezzoforte

Festival vstupuje do 17. ročníku sérií koncertů, která naplní funky muzikou nejen jihomoravskou metropoli, ale v rámci „výjezdních“ koncertů také Prahu. Celoroční program festivalu se začíná rozjíždět a organizátoři přidávají další dvě jména. K již dříve ohlášené francouzské sestavě Electro Deluxe nyní přibývají Fun Lovin’ Criminals a nejvýraznější jazz-funková formace z Islandu – Mezzoforte.

Francouzsko-americké uskupení Electro Deluxe patří ve své domovině mezi velká jména, která vyprodávají velké haly. Jejich energická směs soulu, funku a hip-hopu prostě táhne. Velkou součástí jejich kouzla je i bigbandová sekce, ta ale jádro Electro Deluxe doprovází pouze na domácích pódiích. V podobě sedmičlenného sevřeného tělesa hráli několikrát i u nás. Na obou českých koncertech, tj. v Brně (23. 10., Sono Centrum) a v Praze (24. 10., Lucerna Music Bar), se k Electro Deluxe připojí B-Side Band. V této jedinečné bigbandové sestavě zahrají Electro Deluxe pouze v České republice. „K České republice a zejména k městu Brnu máme speciální vztah. Od našeho prvního koncertu v Brně jsme cítili jedinečnou atmosféru a velmi silnou energii vyzařující z publika,“ vzkazuje kapelník Electro Deluxe Thomas Faure.

„Nakažlivá směs cinematického hip-hopu, rock‘n’rollu, blues-jazzu a latin-soulu“ v podání Fun Lovin’ Criminals vtrhla na newyorskou hudební scénu s debutem Come Find Yourself. O dva roky později, když už měli na kontě hit Scooby Snacks, jenž si hrál se samply z filmů Quentina Tarantina a strávil 17 týdnů v žebříčku Billboard, svým divokým setem ovládli Pyramid Stage na festivalu Glastonbury. Od té doby natočili dalších pět alb. Vystoupí v brněnském Sono Music Clubu. Do Brna dorazí trojice Brian Leiser (baskytara, klávesy, trumpeta, harmonika, vokály), Frank Benbini (bicí, vokály) a Naim Cortazzi (kytara, vokály) 10. října 2024. 

Instrumentální jazz-funková formace Mezzoforte patří k tomu nejzajímavějšímu, co dal Island hudebnímu světu. Jádro formace, Eyþór Gunnarsson (klávesy), Jóhann Ásmundsson (basa) a Friðrik Karlsson (kytary), zůstává neměnné už od roku 1977. Kapelu tehdy muzikanti založili jako parta patnácti a šestnáctiletých teenagerů. Zlomovým se stalo jejich album Suprise z roku 1983, které pomohlo definovat jejich nezaměnitelný zvuk – jeho stavebními kameny jsou chytlavé melodie, hutné groovy a vzrušující sóla. V té době ovládli londýnské kluby a diskotéky a svého rozpoznatelného stylu se drží dodnes. Za více než čtyřicet let společného hraní ale nepřišli o svou jedinečnou tvůrčí hravost. V Brně vystoupí 8. listopadu v Metro Music Baru.

Fun Lovin’ Criminals a Mezzoforte, společně s již dříve oznámenými Electro Deluxe rozšiřují dlouhou řadu velkých jmen funky a jazzu, které festival Groove Brno už do roku 2007 přiváží do České republiky. Byla mezi nimi i dvacítka držitelů prestižních Cen Grammy a dlouhá řada nominantů na tuto cenu, kteří do jihomoravské metropole přilákali tisíce diváků. V roce 2023 Groove Brno zamířil poprvé i do Prahy.

Fun Lovin’ Criminals/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější