Festival Krákor: underground u Hitlerovy dálnice

16. červen 2015, 4:00

Festival Krákor: underground u Hitlerovy dálnice

Letošní 17. ročník se uskuteční v Ostopovicích u Brna. Festival nabídne kapely Insania, Budoár staré dámy, Zeměžluč a mnohé další. Koncerty doprovodí výstava plakátů Studia Knajpen Kultur a výstava obrazů Evy Macholánové.

Základním pilířem festivalu je žánrová volnost. Jediným společným jmenovatelem je underground. Velký důraz je kladen na  autorskou tvorbu a to nejen na hudební scéně, ale také na divadelní, literární, filmové a výtvarné. Letošní ročník moderuje Sten Vlč, Marek Kobyla Sobola a Ivoš Krejzek. Festival proběhne od 26. do 27. června u Hitlerovy dálnice v Ostopovicích.

Krákor se poprvé uskutečnil roku 1998 v Silůvkách u Brna, následovaly lesy za Moravským Krumlovem, zámek Radešín, střelnice v Doubravníku a trosky Hitlerovy dálnice v Ostopovicích u Brna, kam se opakovaně vrací. K výročí 15. let festivalu vyšla kniha Kronika potulného festivalu Krákor 1998-2013, kterou vydal kolektiv autorů jako deníkové vzpomínky na uplynulých patnáct let tohoto festivalu nezávislé scény. Jan Faix z His Voice o knize řekl: Je to totiž svým způsobem literární skvost, který lze chápat v českém literárním kontextu v linii Bohumila Hrabala, Jaroslava Haška, Jana Pelce, cimrmanologů či třeba Bondyho Invalidních sourozenců. To vše v koláži, již mohl vytvořit jen sám život a která léta zrála v alkoholem často proplachovaných mozcích hlavních autorů.

Foto Maryen

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější