Festival Na prknech, dlažbě i trávě oslaví 20. výročí

Festival Na prknech, dlažbě i trávě oslaví 20. výročí

Jubilejní 20. ročník festivalu se tradičně odehraje v Brně. Diváky čeká velkolepé klaunské zahájení v „moři” na Moravském náměstí a následný víkendový program v Björnsonově sadu. Součástí programu jsou performance, artistní formy, nový cirkus, loutky i klasická činohra a koncerty.

„Léto v Brně, to jsou festivaly téměř každý víkend. Akce oživující centrum dodávají městu specifickou atmosféru, kterou vyhledává stále více návštěvníků. Závěr prázdnin předznamenává festival Na prknech, dlažbě i trávě určený pro celou rodinu, hlavní festivalovou sezonu pak uzavře na přelomu srpna a září ŠTETL FEST, zaměřený na židovskou kulturu,” uvedla Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO a dodala: „Brno postupně upevňuje svoji pozici ideální destinace na prodloužený víkend plný odpočinku a špičkové kultury. A to nejen v létě!” 

Letošní jubilejní 20. ročník festivalu Na prknech, dlažbě i trávě zahájí ve čtvrtek 22. srpna gala ples. Tentokrát však gala ples klaunský – nebude chybět hostina, předtančení ani slavnostní ceremoniál. Víkendová část festivalu se odehraje v Björnsonově sadu, který se promění v živoucí divadelní scénu, a celý festival pro malé i velké se uskuteční zde pod širým nebem. Jubilejní 20. ročník festivalu Na prknech, dlažbě i trávě se odehraje v Brně od 22. do 25. srpna.

Program, který vyniká žánrovou pestrostí, přinese pohádky pro ty nejmenší, jako například inscenace od spolku Loutky bez hranic, Nosálci, Holektiv nebo Ústav úžasu. Větší děti i dospělí si užijí třeba hudebně-divadelní představení Skečírek od Divadla Aqualung, tři Miniopery Jiřího Bulise v podání Ensemble Opera Diversa, improvizace O zchudlém loutkáři od divadla Buchty a loutky nebo one-man show herce Jana Horáka o sv. Františku.

Chybět nebude ani novocirkusová inscenace propojující akrobacii s komediálním žánrem On the road od uskupení Cirkus trochu jinak. Zábavný a zároveň strhující duel dvou akrobatů o přízeň jejich půvabné vyvolené AcroBetky provede diváky světem nového cirkusu a pouličního umění. V sobotu si na hudebním workshopu mohou děti vyzkoušet, jaké to je být v kapele, nebo si vyrobit a oživit vlastní loutku. V neděli fantazii podnítí Tajuplný svět podivuhodných her Jiřího Šebesty. Herní mechanismy těchto dovednostních, především dřevěných her, mají základ v jednoduchých principech, jsou však kombinovány s vtipným autorským podáním.

Každý den začne i skončí koncertem, v sobotu se dokonce můžete ke kapele DOTmy přidat na zpívání u táboráku. Festival v neděli večer uzavře koncert herce a hudebníka Vladimíra Javorského, který do Brna přiveze své autorské písně z šansonového alba Ještě je.

Foto Andrea Špaková

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější