Festival Narvan Forever!

Festival Narvan Forever!

Festival na počest tragicky zesnulého zpěváka Mária Feinberga a kytaristy Martina Marty Pokory ze skupiny Narvan.

K výročí 15 let od tragické smrti dvou členů kapely Narvan se v Brně setkají spřízněné skupiny a prostřednictvím koncertu uctí památku tragicky zesnulých muzikantů. Vystoupí skupina Výlet, Kontrolla, Buty, Lidopop a v neposlední řadě také nová sestava skupiny Narvan. Koncert se uskuteční 27. května od 20:00 v brněnském Sono Centru.

Brněnská funk-rocková skupina Narvan, jejíž činnost přerušila v roce 2000 tragická nehoda, při níž zahynuli zpěvák a kytarista, zhruba před rokem a půl obnovila svoji činnost a doplnila sestavu. Post zpěváka obsadil Aleš Čuma, který dříve působil ve známých brněnských skupinách Bratrstvo, Berlín a Park. Skupina Narvan vznikla v létě roku 1994, její poměrně raketový start podpořila smlouva se společností BMG, kde hned začátkem roku 1995 vydala skupina debutovou desku Bez filtru. V roce 1996 následovala deska N2, po které se skupina s BMG rozešla. Třetí desku L.O.V.E. vydala kapela v roce 1999 vlastním nákladem. Skupině vyšla ještě výběrová deska Best Of, kterou se rozhodla v září 2001 vydat již zmiňovaná BMG. Na svých koncertech, při nichž křižuje celou Českou republiku, představuje znovu a znovu starší písně, nicméně repertoár doplňují také nově vznikající skladby. Kapela vydala v dubnu 2006 záznam živého koncertu.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Narvan Forever!

27.5.2015, 20:00 / Sono Centrum

Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější