Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Druhý ročník festivalu proběhne v prostorách klubu Industra. Program nabízí brněnské kapely spolu s norským skladatelem a trumpetistou Didrikem Ingvaldsenem nebo americkým kontrabasistou a  improvizátorem Georgem Cremaschim.

Festival je setkáním hudebníků, kteří ve svých kompozicích hojně využívají prvky soudobé hudby, minimalismu a improvizace. Spojují tak klasickou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu v jeden celek. Akce proběhne 18. června od 19:00 v brněnském klubu Industra.

Na festivalu se představí čeští i zahraniční umělci. Brněnskou scénu zastoupí například Lucie Vítková. Její tvorba se zaměřuje  především na kompozici a improvizaci. V posledních dvou letech se ve své kompoziční tvorbě věnuje sonifikaci (skladby jsou založené na abstraktních modelech vytvořených podle fyzických objektů). V improvizaci  se její zájem upíná ke kombinaci zvuku a pohybu. Dalším místním umělcem bude saxofonista Pavel Zlámal, který vystoupí v duu s Georgem Cremaschim - kontrabas. Společně představí skladbu COAX, brněnského soudobého skladatele Petera Grahama.

Brněnský improvizátor Ivan Palacký předvede skladbu Zahlédnu tu holku pro improvizaci na amplifikovaný pletací stroj Dopleta 180.

Dalším z účinkujících bude Didrik Ingvaldsen, norský trumpetista a leader kapely kapely NOCZ, jejíž členem je i Radim Hanousek - zakladatel a hlavní organizátor Festivalu ošklivé hudby. Ingvaldsen zde vystoupí se svým sólo programem.

Sdružení skladatelů soudobé hudby Dunami Ensemble připravilo pro festival několik premiérových skladeb. Repository n.1 od Michala Indráka a Vrh kostek nikdy nezruší náhodu od Františka Chaloupky.  Nové skladby také  představí uskupení Dust in the Groove. Festival doprovodí světelnou instalací Matyáš Dlab stejně jako v minulém roce.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby 2

18.6.2015, 19:00 / Industra

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Novoroční koncert Filharmonie Brno je již 1. ledna v Janáčkově divadle zaběhlou tradicí. Ani letošní rok nebyl výjimkou, a orchestr pod vedením dirigenta Michela Tabachnika provedl program složený zejména z děl Johanna Strausse mladšího. Brněnská filharmonie takto zahájila takzvaný straussovský rok. V roce 2025 totiž má skladatel titulovaný jako král valčíků významné jubileum 200 let od narození. Straussovy kompozice doplnily skladby Ericha Wolfganga Korngolda, Richarda Strausse a Dimitrije Šostakoviče.  více

Dva večery po sobě hostilo koncem listopadu brněnské Divadlo Husa na provázku taneční představení s názvem Bohyně. Šlo o magisterskou práci Jana Kysučana. Stávající vedoucí taneční složky Vojenského uměleckého souboru Ondráš s představením inspirovaným kopaničářskými bohyněmi, ale i pohanskou minulostí, před dvěma lety absolvoval na Vysoké škole múzických umění v Bratislavě. V rozhovoru jsme se dostali pod pokličku umělecké choreografie i představení samotného.  více

Nejčtenější