Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Festival ošklivé hudby: avantgardní jazz a improvizace

Druhý ročník festivalu proběhne v prostorách klubu Industra. Program nabízí brněnské kapely spolu s norským skladatelem a trumpetistou Didrikem Ingvaldsenem nebo americkým kontrabasistou a  improvizátorem Georgem Cremaschim.

Festival je setkáním hudebníků, kteří ve svých kompozicích hojně využívají prvky soudobé hudby, minimalismu a improvizace. Spojují tak klasickou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu v jeden celek. Akce proběhne 18. června od 19:00 v brněnském klubu Industra.

Na festivalu se představí čeští i zahraniční umělci. Brněnskou scénu zastoupí například Lucie Vítková. Její tvorba se zaměřuje  především na kompozici a improvizaci. V posledních dvou letech se ve své kompoziční tvorbě věnuje sonifikaci (skladby jsou založené na abstraktních modelech vytvořených podle fyzických objektů). V improvizaci  se její zájem upíná ke kombinaci zvuku a pohybu. Dalším místním umělcem bude saxofonista Pavel Zlámal, který vystoupí v duu s Georgem Cremaschim - kontrabas. Společně představí skladbu COAX, brněnského soudobého skladatele Petera Grahama.

Brněnský improvizátor Ivan Palacký předvede skladbu Zahlédnu tu holku pro improvizaci na amplifikovaný pletací stroj Dopleta 180.

Dalším z účinkujících bude Didrik Ingvaldsen, norský trumpetista a leader kapely kapely NOCZ, jejíž členem je i Radim Hanousek - zakladatel a hlavní organizátor Festivalu ošklivé hudby. Ingvaldsen zde vystoupí se svým sólo programem.

Sdružení skladatelů soudobé hudby Dunami Ensemble připravilo pro festival několik premiérových skladeb. Repository n.1 od Michala Indráka a Vrh kostek nikdy nezruší náhodu od Františka Chaloupky.  Nové skladby také  představí uskupení Dust in the Groove. Festival doprovodí světelnou instalací Matyáš Dlab stejně jako v minulém roce.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby 2

18.6.2015, 19:00 / Industra

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější