Festival ošklivé hudby: Dunami Ensemble, Dust in the Groove, duo Ingvaldsen - Narvesen a další

12. květen 2017, 4:00
Festival ošklivé hudby: Dunami Ensemble, Dust in the Groove, duo Ingvaldsen - Narvesen a další

Třetí ročník festivalu letos nabídne koncerty českých i zahraničních interpretů, filmy a dvě projekce v doprovodu živé hudby.

Akce probíhá ve spolupráci s Česko-německým kulturním jarem a s Kinem Art v industriálním prostředí bývalého lihovaru - kulturním prostoru Distillery (Pekařská 76). Součástí festivalového programu bude například nejstarší dochovaný celovečerní animovaný film Dobrodružství prince Achmeda z r.1926 či hodinový výběr německých animovaných filmů z dob Výmarské republiky, každý s originálním hudebním doprovodem od rozdílného interpreta. Více než deset účinkujících ve svých autorských kompozicích hojně využívá prvky soudobé hudby, minimalismu, improvizace a kloubí vážnou, experimentální, avantgardní a jazzovou hudbu. Hudební vystoupení budou probíhat před projekcemi, v rámci projekcí i mezi projekcemi filmů.

Vystoupí Dunami Ensemble, Dust in the Groove, elektronické duo Rána, Tichý - Hrubý a zahraniční hosté, jako je například duo Ingvaldsen - Narvesen z Norska. Festival začíná 25. května 2017 od 16:30 v Distillery.

Didrik Ingvaldsen/ Foto David Konečný

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Festival ošklivé hudby 3

25.5.2017, 16:30 / The Distillery - Social Reactor

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější