Festival Pop Messe: Leftfield, Warhaus, František Skála a Marie Davidson

Festival Pop Messe: Leftfield, Warhaus, František Skála a Marie Davidson

Brněnský hudební festival Pop Messe zaměřený na současný pop, elektroniku, rap a indie scénu, letos chystá svůj historicky nejrozsáhlejšího line-upu. Do Brna přijedou například světové legendy devadesátkové taneční scény Leftfield, belgičtí Warhaus, čerstvý držitel ceny Brit Awards v kategorii Rap/Grime Casisdead, australský taneční producent Partiboi69, kanadská Marie Davidson, Blawan a další. Z České republiky pak například Bert & Friends nebo František Skála a Provodovjané. Dohromady vystoupí přes padesát zahraničních i domácích kapel, hudebníků a DJs. Festival potrvá tři plnohodnotné programové dny.

Kromě nově oznámených jmen účinkujících a prodloužení festivalu chystají pořadatelé ještě další novinky – možnost zakoupit si speciální ÖFF MÅSSE Brnopas, který vedle dopravy brněnskou MHD zdarma nabídne slevy či volné vstupy do městských turistických cílů. Festival se také stěhuje do většího areálu brněnského Velodromu a jeho okolí na výstavišti BVV, kde bude sedm nejen hudebních scén – velké venkovní i kryté klubové. Program vedle koncertů a party zahrne nově i mezinárodní konferenci a třeba Kinostage České televize. Pop Messe v Brně potrvá od 25. do 27. července 2024.

„Čtvrtý ročník bude bez nadsázky nabitý, s nejsilnějším program za naši krátkou historii! Nejen že se rozšiřujeme o jeden festivalový den, ale posilujeme program, který je založen na nejzajímavějších současných jménech z mnoha žánrů - od taneční elektroniky, přes elektro-soul, dub, rap až po jazz,” zdůrazňuje na úvod programový ředitel festivalu Tomáš Kelar.

Program po dnech:

Čtvrtek, 25. 7. 2024:

Leftfield (UK), The Ecstacy of Saint Theresa (CZ), Bert & Friends (CZ), František Skála a Provodovjané (CZ), GusGus (ISL), Bad Nerves (UK), Iglooghost (UK), John Maus (US), Varg (SWE), Dva (CZ)

Pátek, 26. 7. 2024:

Kiasmos (ISL), Fvlcrvm (SK), Gurriers (IRL), Billy Barman (SK), Casisdead (UK), Meowlau X Val (SK), Burian (CZ), Marie Davidson (CAN), 1flfsoap (CZ), Rohony (CZ), Alabaster DePlume (UK), Sleaford Mods (UK), Zdechly Osa (PL), Anna Vaverková (CZ), Dukla (CZ), Bad focus (CZ), Asa Moto (BEL)

Sobota, 27. 7. 2024:

Partiboi 69 (AUS), Blawan live (UK), Armand Hammer (US), Nivva (AI), Carl Gari & Abdullah Miniawy (DE), Nabihah Iqbal (UK), Mucha (CZ), Adigery & Pupul (BE), Warhaus (BE), Dorian Concept a Cid Rim (AT), Hotline TNT (US), Hrtl (CZ), Dušan Vlk (SK), Mat213 (CZ), Olof Dreijer (SWE), Cashu (BRA), Cesar Chunk (PER), Nathan Micay (DEN)

Marie Davidson/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější