Filharmonie Brno dnes vyráží na turné po Japonsku

Filharmonie Brno dnes vyráží na turné po Japonsku

Právě dnes, tedy 6. února 2019, odjíždí Filharmonie Brno na japonské turné. V Japonsku se zdrží osmnáct dnů, orchestr čeká celkem jedenáct koncertů v desíti sálech devíti měst. Turné se účastní třiaosmdesát hudebníků, dirigent a dva sólisté. V rámci koncertů přednesou díla B. Smetany, A. Dvořáka, P. I. Čajkovského nebo L. van Beethovena. Orchestr se do Asie vydavá již na desáté turné.

Tři hudebníci z řad Filharmonie Brno pochází z Japonska. Bicistka Tomoe Sonoda a houslisté Shiro Tatsuya a Hiroaki Goto se tak ve své rodné zemi poprvé představí s orchestrem Filharmonie Brno. „Moc se na to těším, i moje rodina a přátelé. A společně nepřestáváme snít o tom, že v Japonsku jednou zahrajeme Janáčka, moji velkou hudební lásku,“ řekl Goto. Repertoár turné je postavený na dílech Smetany, Dvořáka, Čajkovského a Beethovena. Pod taktovkou Leoše Svárovského zahrají také dva sólisté: britský violoncellista Matthew Barley známý brněnskému publiku jako sólista předminulé sezony. V jeho podání zazní na čtyřech koncertech Dvořákův violoncellový koncert h moll. „Druhým sólistou je klavírista Aljoša Jurinić. Devětadvacetiletý Chorvat je obrovský talent, který sbírá jednu mezinárodní cenu za druhou a koncertuje s orchestry po celém světě. Ten s námi ve čtyřech různých městech zahraje Čajkovského Klavírní koncert b moll,“ uvedl manager orchestru Pavel Šindelář.

Orchestr odjíždí dnes, tedy 6. února, brněnské publikum se na něj může těšit zase 7. a 8. března. Pod taktovkou Alexandera Liebreicha zazní sklady Webera, Brahmse, Wagnera a symfonická báseň Richarda Strausse Smrt a vykoupení, která dala název celému večeru.

Program turné:

9. 2. 2019 Ibaraki-Ken Bunka Center, Ibaraki (Program A)

10. 2. 2019 Naganocity arts center, Nagano (Program A)

11. 2. 2019 Niigata prefectural civic center, Niigata (Program A)

13. 2. 2019 Olympus Hall Hachioji, Tokyo (Program A)

15. 2. 2019 Tokyo Opera City, Tokyo (Program B)

16. 2. 2019 Kawaguchi Sogo Bunka Center Lilia, Saitama (Program B)

17. 2. 2019 Tokyo Opera City, Tokyo (Program A)

19. 2. 2019 Yokohama Minato Mirai Hall, Kanagawa (Program C)

20. 2. 2019 Act City Hamamatsu, Shizuoka (Program B)

23. 2. 2019      The Symphony Hall, Osaka (Program B)

24. 2. 2019      Kyoto Concert Hall, Kyoto (Program D)

Program A (violoncello: Matthew Barley):

BEDŘICH SMETANA: Vltava z cyklu “Má Vlast”

ANTONÍN DVOŘÁK: Violoncellový koncert h moll, Op. 104

ANTONÍN DVOŘÁK: Symfonie č. 9 e moll, op. 95 “Novosvětská”

Program B (piano: Aljoša Jurinić):

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Polonéza z opery Eugen Oněgin

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Klavírní koncert b moll op. 23

PETR ILJIČ ČAJKOVSKIJ: Symfonie č. 6 h moll op. 74 “Patetická”

Program C:

BEDŘICH SMETANA: Má Vlast

Program D:

BEDŘICH SMETANA: Vltava z cyklu “Má Vlast”

LUDWIG VAN BEETHOVEN: Symfonie č. 5 c moll op. 67

ANTONÍN DVOŘÁK: Symfonie č. 9 e moll, op. 95 “Novosvětská”

Přídavek:

ANTONÍN DVOŘÁK: Slovanský tanec op. 72, č. 7 (15)

Shiro Tatsuya/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější