Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno hledá hráče I. lesního rohu

Filharmonie Brno vypisuje výběrové řízení na obsazení místa hráče I. lesního rohu s povinností 3. lesního rohu, ve funkci zástupce skupiny.

Zájemci o vypsanou pozici nechť zašlou písemné přihlášky, strukturovaný životopis s osobními a kontaktními údaji a uvedením své interpretační praxe i kopii dokladu o ukončeném vzdělání (minimálně maturitní zkouška ke dni nástupu) nejpozději do 3. dubna 2017 na adresu: Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno, nebo na e-mailovou adresu: blanka.proksova@filharmonie-brno.cz (tel. 539 092 842).

Současně s přihláškou je nutné sdělit případný zájem o zajištění klavírního doprovodu a zaslání notových partů. Ty budou po datu uzávěrky přihlášek poskytnuty přihlášeným uchazečům na vyžádání v tištěné nebo elektronické podobě notovým archivem Filharmonie Brno (anna.jadrnakova@filharmonie-brno.cz, tel. 539 092 848), ve stejné době budou také ke stažení na www.filharmonie-brno.cz.

Konkurz se uskuteční dne 3. května 2017 ve 13.30 v sídle Filharmonie Brno, p. o. – Besední dům, Komenského nám. 8

PODMÍNKY KONKURZU:

Povinné skladby:

  1. A. Mozart:         Koncert pro lesní roh a orchestr č. 2 Es dur, KV 417

Richard Strauss:    Koncert pro lesní roh a orchestr č. 1 Es dur, op. 11

Orchestrální party 1. lesního rohu:

  1. I. Čajkovskij:   Symfonie č. 5 e moll, op. 64
  2. Dvořák:           Symfonie č. 7 d moll, op. 70

                            Symfonie č. 9 e moll „Z Nového světa“, op. 95

                            Koncert pro violoncello a orchestr h moll, op. 104

  1. L. van Beethoven: Symfonie č. 7 A dur, op. 92
  2. Franck:             Symfonie d moll
  3. Smetana:          Má vlast (Blaník)
  4. Janáček:          Sinfonietta

                           Taras Bulba

  1. Strauss:           Don Juan op. 20

                           Enšpíglova šibalství op. 28

  1. Prokofjev:        Romeo a Julie suita č. 2, op. 64ter
  2. Mahler:           Symfonie č. 5 cis moll
  3. Bruckner:        Symfonie č. 4 Es dur „Romantická“

                           Symfonie č. 9 d moll

  1. Ravel:             Pavana za mrtvou infantku
  2. Stravinskij:        Pták Ohnivák

Besední dům - sídlo Filharmonie Brno/ foto archiv

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější