Filharmonie Brno obsazuje místo hráče/ky první trubky

3. březen 2021, 1:00

Filharmonie Brno obsazuje místo hráče/ky první trubky

Filharmonie Brno vypisuje konkurz na obsazení místa hráče/ky 1. trubky. Předpokládaný termín nástupu je 1. září 2021.

Konkurz je ohlášený na 17. května 2021 od 9:00 v sídle Filharmonie Brno, p. o. – Besední dům. Písemné přihlášky, strukturovaný životopis s osobními a kontaktními údaji a uvedením své interpretační praxe i kopii dokladu o ukončeném vzdělání (minimálně maturitní zkouška ke dni nástupu) zašlete nejpozději do 16. dubna 2021 na adresu: Filharmonie Brno, p. o., Komenského náměstí 534/8, 602 00 Brno nebo na e-mailovou adresu: romana.bartonova@filharmonie-brno.cz.

Současně s přihláškou rovněž sdělte svůj případný zájem o zajištění klavírního doprovodu a zaslání notových partů. Ty budou po datu uzávěrky přihlášek poskytnuty přihlášeným uchazečům na vyžádání v tištěné nebo elektronické podobě notovým archívem Filharmonie Brno, (magdalena.dostalova@filharmonie-brno.cz, tel. 539 092 848), ve stejné době budou také ke stažení na www.filharmonie-brno.cz. Předpokládaný termín nástupu: 1. září 2021.

Podmínky konkurzu:

1. konkurzní kolo:

Povinné skladby:

J. Haydn: Koncert Es dur pro trubku a orchestr (interpretovat na B trubku)

– 1. věta s kadencí

– 2. věta

Orchestrální party:

L. van Beethoven: Leonora č. 3

L. van Beethoven: Leonora č. 2

A. Dvořák: Slovanský tanec č. 9

A. Dvořák: Symfonie č. 9 

2. konkurzní kolo:

Povinné skladby:

A. Honegger: Intrada 

Orchestrální party:

A. Dvořák: Slovanský tanec č. 4

A. Dvořák: Symfonie č. 8 (II. a IV. věta)

L. Janáček: Glagolská mše

N. A. Rimskij-Korsakov: Šeherezáda

I. Stravinskij: Petruška

R. Strauss: Don Juan

R. Strauss: Alpská symfonie

M. Ravel: Klavírní koncert G dur

B. Bartók: Koncert pro orchestr

M. P. Musorgskij: Obrázky z výstavy

G. Mahler: Symfonie č. 5

Foto archiv Filharmonie Brno

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější