Filharmonie Brno otevírá orchestrální praxi pro mladé hudebníky

Filharmonie Brno otevírá orchestrální praxi pro mladé hudebníky

Vedení Filharmonie Brno vypsalo výběrové řízení na orchestrální praxi do několika do nástrojových skupin. Orchestrální akademie je připravena pro sezony 2020/2021 a 2021/2022, členové této akademie budou mít možnost veřejně vystupovat na abonentních komorních koncertech Filharmonie Brno. Konkurz proběhne v dubnu 2020.

Filharmonie Brno poskytuje hudebníkům od 18 až 26 let možnost dvouletého studia orchestrální akademie. Nabídka platí pro  nástrojové skupiny: houslí, viol, violoncell, hobojů, fléten, klarinetů, fagotů, harfy, trumpet, lesních rohů, tuby a bicích nástrojů. Výběrové řízení do akademie pro sezony 2020/2021 a 2021/2022 je ohlášeno na 9. dubna 2020 od 9:00 v Besedním domě, v sídle Filharmonie Brno.

Členové orchestrální akademie jsou při studiu orchestrálních partů a při přípravě na zkoušky a koncerty vedeni předními hráči Filharmonie Brno. Program se zaměřuje nejen na oblast orchestrální hry, ale dává členům akademie také možnost veřejně vystupovat na abonentních komorních koncertech spolu s Filharmonií Brno.

Podmínky pro uchazeče:

  1. první věta z klasického koncertu (dle vlastního výběru) – neplatí pro hráče na bicí nástroje
  2. sólová skladba bez doprovodu (dle vlastního výběru, do 10 minut)
  3. hra repertoárových orchestrálních partů

Repertoárové orchestrální party budou spolu s pozvánkou zaslány ihned po uzávěrce na e-mail uvedený v přihlášce uchazeče.

Písemné přihlášky se strukturovaným životopisem (včetně základních kontaktních údajů) a motivačním dopisem je nutné zaslat nejpozději do 8. března 2020 na adresu:

Filharmonie Brno, p. o., Komenského nám. 534/8, 602 00 Brno nebo elektronicky na e-mail: akademie@filharmonie-brno.cz. Formulář přihlášky a bližší informace jsou ke stažení na webových stránkách www.filharmonie-brno.cz. V přihlášce uveďte, zda budete požadovat korepetitora. Kontaktní osoba pro případné dotazy k organizaci: Radek Tomášek (tel. +420 724 689 288).

Sál Besedního domu/ foto archiv Filharmonie Brno

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější