Filharmonie Brno včera zahájila hudební sezonu v Salcburku. Na prestižním pódiu zahraje ještě dvakrát

Filharmonie Brno včera zahájila hudební sezonu v Salcburku. Na prestižním pódiu zahraje ještě dvakrát

Na mimořádném hostování je od včerejška Filharmonie Brno. Tři večery po sobě se objeví na jednom z nejprestižnějších evropských pódií, hraje totiž v Salcburku, ve Velkém festivalovém domě.

„Je to pro nás velká čest. Do Großes Festspielhaus jsme se toužili podívat už dlouho. Neskutečně nás těší, že zde hned třemi koncerty zahajujeme salcburskou hudební sezonu,“ uvedla ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová.

Orchestr ve středu večer příznačně zopakoval program, kterým otevřel před dvěma týdny koncertní sezonu v Brně, tedy kombinací Martinů Památníku Lidicím s Šostakovičovou Leningradskou symfonií. „Slyšet to relativně krátce po sobě ve dvou různých sálech a moci tak porovnat obě provedení bylo svým způsobem velmi bolestné. A to kvůli akustice. V Salcburku vynikla i ta nejjemnější pianissima, všechny rozdíly v dynamice, gradaci… To v Janáčkově divadle prostě není možné. Byl to úplně jiný zážitek,“ uvedla Kučerová. Nadšení byli nejen posluchači, kteří dlouhé minuty aplaudovali ve stoje, ale také orchestr. „Říkali mi, že se jim hrálo velmi dobře, cítili se mnohem svobodněji než v Brně, a to díky tomu že se vzájemně dokonale slyšeli,“ uvedl šéfdirigent Dennis Russell Davies, který orchestr na hostování řídí stejně jako tomu bylo při zahajovacím koncertu v Brně.

Dnes, tedy druhý večer filharmonici zopakují program. Na závěr, v pátek je na připraven Dvořák, Vaughan Williams, Janáček a Korngoldův Houslový koncert, který přednese Milan Paľa.

Foto ze zkoušky/ archiv FB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější