Filharmonie Brno zahájila prodej vstupenek na Velikonoční festival duchovní hudby

10. březen 2017, 4:00

Filharmonie Brno zahájila prodej vstupenek na Velikonoční festival duchovní hudby

26. ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby letos nese téma Svědkové, svědectví. Vstupenky na festival jsou již v prodeji.

Velikonoční festival duchovní hudby vznikl v roce 1992 a jedná se o vůbec první festival svého druhu v ČR. Letošní ročník proběhne v šesti chrámech, v neděli 9. dubna ho v kostele sv. Janů zahájí známé Matoušovy pašije od J. S. Bacha. „Vystoupí Capella Cracoviensis, jeden z nejdynamičtěji se rozvíjejících souborů v Polsku, který se specializuje na interpretaci staré hudby. Na Velikonoční festival duchovní hudby přijede do Brna podruhé. Poprvé to bylo v roce 2013, kdy s velkým úspěchem uvedl Händelovo oratorium,“ uvádí Lucie Šnajdrová, manažerka festivalu. Následovat budou koncerty Brány Jeruzálema od Broniuse Kutavičiuse, Ukřičené lamentace s belgickým sborem Graindelavoix, Apoštol Pavel (Mendelssohnovo oratorium Paulus) s brněnskými filharmoniky a Svědectví svatých v poezii a hudbě Hildegardy z Bingenu s ženským sborem Tiburtina ensemble. Milovníci varhan si přijdou na své na varhanním koncertu Jana Šprty.

Součástí festivalu jsou kromě koncertů již tradičně také temné hodinky (koncerty při svíčkách) v závěru svatého týdne. Na středeční program renesančních lamentací v podání slavného belgického souboru Graindelavoix navazují čtvrteční Zpívaná rozjímání a v pátek Velkopáteční ztišení.

Festival bude probíhat od 9. do 23. dubna 2017 v brněnských chrámech.

Vstupenky je možné zakoupit od 9. března v předprodeji na Besední ulici, na nám. Svobody v Domě pánů z Lipé nebo na rezervačním webu zde.

Velikonoční festival duchovní hudby 2016/ foto archiv

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější