Flédu čekají Archive, vzpomínka na Lenku Zogatovou i nová letní scéna

Flédu čekají Archive, vzpomínka na Lenku Zogatovou i nová letní scéna

Brněnský klub Fléda pokračuje v sérii změn a inovací, které nastartoval v loňské sezóně. Plány produkčního týmu zahrnují nejen výrazné programové novinky, ale také zásadní modernizaci technické aparatury a otevření zcela nové letní scény.

Změny čeká především hlavní pódium, které bude rozšířeno a upraveno tak, aby vyhovovalo technickým nárokům velkých hudebních hvězd. Méně viditelným, ale přesto důležitým krokem, bude i posílení spolupráce s neziskovým sektorem a nevládními organizacemi. Na sklonku roku 2014 Fléda získala mezinárodní certifikát Hard&Smart, který garantuje návštěvníkům bezpečnost a kvalitní zázemí klubu. Součástí certifikátu je závazek šířit osvětu zaměřenou na boj proti návykovým látkám, bezpečný sex a zábavu. Po pozitivních ohlasech hodlá Fléda v roce 2015 v kampani Hard&Smart pokračovat a nadále prohlubovat vazby s organizacemi, které se danou problematikou zabývají.

Hudební klub tvoří hlavně jeho program a ten se Flédě daří, což potvrzuje řada vyprodaných akcí na podzim 2014. „V březnu pódium ovládnou dvě velká zahraniční jména, na jejichž vystoupení pracujeme už několik měsíců. Hvězdy indie scény The Subways a kouzelníci na pomezí rocku trip-hopu Archive přivezou nejen oslnivou show, ale hlavně zážitek, který se nebude jen tak opakovat,“ říká Ondřej Bača, dramaturg klubu Fléda. Neméně silný zážitek slibuje i dubnový koncert amerických Wovenhand, kteří na pozvání k.y.e.o. shows předvedou uhrančivou směs country, alternativního rocku, punku a neofolku. Milovníky elektroniky a klubové noci Elektra potěší v dubnu příjezd Johna Digweeda.

Ojedinělou programovou položkou bude i hudební vzpomínka na nedávno zesnulou Lenku Zogatovou, hybatelku brněnského a česko-slovenského kulturního dění. Za hranice Flédy se pak tým Level B Production vydá při přípravách koncertu Monkey Business, jež zahrají 22. května netradiční koncert přímo na hradě Špilberk. „K blížícím se 15. narozeninám si Fléda nadělí i sesterskou letní scénu. Ta oživí dění na brněnské přehradě a zpestří návštěvníkům parné dny strávené v Bystrci,“ uzavírá Lukáš Stara. Prosluněná scéna v plážovém stylu tiki baru vzniká právě nyní a přinese především pohodovou plážovou atmosféru, originální letní nápojový lístek a kvalitní zábavní program.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Vysvětlovat lidem, že nemají pít přes míru a nemají brát drogy, je dost nevděčný úkol. Vysvětlovat jim to uprostřed rozjetého večera na Flédě se zdá být prakticky nemožné. O tom, jak se taková věc dá dělat s úspěchem, jsme se bavili s Jiřím Valnohou ze Sdružení Podané ruce.  více

Postpunkoví Swans včera naplnili Flédu intenzivním zvukem, z nějž nebylo úniku. První adept na vítěze v nevyhlášené anketě o koncert roku je na světě.  více


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější