Flétnistka Martina Komínková připravuje multižánrový projekt Prorok větru. Podporu hledá na Hithitu

Flétnistka Martina Komínková připravuje multižánrový projekt Prorok větru. Podporu hledá na Hithitu

Flétnistka a pedagožka Martina Komínková nyní připravuje autorský projekt Prorok větru, který vzniká na motivy stejnojmenné novely italského spisovatele Stefana Biavaschiho. Autorem hudby i hlavní protagonistkou je sama Komínková. Projekt čekají dvě premiéry, jedna v jejím domovském Brně a druhá v Itálii. Finanční podporu nyní Komínková hledá na webovém portálu Hithit, přispět můžete do 29. května 2019.

Prorok větru vypráví o proroku Nátanovi, flétnistovi, který hrával lidem a těšil je hudbou. Jednoho dne ztratil inspiraci a smysl svého poslání. Právě o tomto vnitřním boji hovoří chystaný projekt. První části příběhu dominují tři temné elementy: Bolest, Mraky a Zapomnění. Ve druhé části se však vše v dobré obrátí, Nátan prozře a temnotu vystřídá Poznání, Pravda a Svoboda. Atmosféru celého příběhu dotvářejí jednotlivé videoprojekce. Součástí každého představení bude také částečná hudební improvizace. Komínková vystřídá celou řadu fléten, zpěv, ale také netradiční nástroje jako například zvonkohru Koshi. Kromě improvizace využívá i hudební techniku a efekty Delay. Úryvky z knihy zazní prostřednictvím uměleckého přednesu ze záznamu. Vše vzniká pod režijním vedením Emanueli Pantana.

Italská premiéra projektu je ohlášena na 2. června 2019, česká na podzim 2019 v Brně. Projekt můžete podpořit do 29. května 2019 zde.

Martina Komínková/ foto archiv umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

„Kultura je most“ zaznělo při – v pořadí již druhém - Koncertě česko-rakouského partnerství, který se odehrál v pátek 20. prosince na zámku Thalheim. Jednalo se o závěrečný večer 5. ročníku celoevropského projektu České sny 2024 a také o součást oslav Roku české hudby i mezinárodního hudebního festivalu Concentus Moraviae. Kultura je most spojující nejen odlišné generace, různé společenské vrstvy, ale i celé národy. A právě projekt České sny, který jen v roce 2024 prezentoval hudbu českých skladatelů v 25 evropských městech 17 různých států, toho může být výmluvným příkladem. Ostatně jen v prosinci zaznělo kromě závěrečného koncertu v Rakousku další šest v jižní části Evropy od portugalského Amarante až po chorvatský Varaždin. Koncert byl věnován dolnorakouskému zemskému hejtmanovi Erwinu Pröllovi, který se dlouhodobě zasazuje o budování a prohlubování vztahů mezi Českou republikou a Rakouskem.  více

Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Nejčtenější