Groove Brno na podzim představí Forq, MonoNeon a Freak Power

Groove Brno na podzim představí Forq, MonoNeon a Freak Power

Groove Brno letos v rámci svého 17. ročníku přiveze do Brna hned několik premiér i festivalové stálice. K již ohlášeným koncertům Fun Lovin’ Criminals, Electro Deluxe ve spojení s domácím B-Side Bandem nebo sestavě Mezzoforte nově přibývají Forq, MonoNeon a Freak Power s Ashleym Slaterem. Všechny tři formace vystoupí na domovské scéně přehlídky v Metro Music Baru.

Klávesista Henry Hey hrál s Davidem Bowiem nebo Empire of The Sun. Hey k sobě přitáhl další jména: Kytarista Chris McQueen hrál ve Snarky Puppy a Bokanté, druhý hráč na kytaru Jordan Peters se může chlubit spoluprací s Jonem Batistem nebo Lauryn Hill. S posledně jmenovanou hrál i basák Eli Menezes, bubeníka Jasona „JT“ Thomase zase k sestavě připojuje společná minulost v již zmíněných Snarky Puppy.

U Forq je vždy důležitý jedinečný výraz a hudební zkušenost. Vystoupí na podzim 11. října 2024 v Metro Music Baru. Navíc už v té době budou mít Forq vydané nové studiové album. Vychází 13. září a nový materiál dozajista zazní i na brněnském koncertě.

Hudební koktejl jménem Freak Power, v němž se v hutnou substanci míchají acid jazz, funky, soul i trip hop, obestírají legendy. Ve své době, tedy v divokých devadesátkách, jejich muzika notně provětrala londýnské kluby a samotní Freak Power dali vzniknout dalšímu fenoménu. Jedním z otců zakladatelů je totiž Norman Cook, kterého dnes klubová scéna zná jako Fatboy Slima. Lídrovské otěže nyní v kapele pevně drží další zakládající člen, nespoustaný živel, vokalista a trombonista Ashley Slater. Kapela stále ctí základy položené dávnou sestavou ještě s Cookem a skladbám dává naživo novou svěží energii. V Metro Music Baru zazní 15. listopadu i největší hit kapely Turn On, Tune In, Cop Out.

V prosinci pak pódium Metro Music Baru prozáří basový fenomén MonoNeon. Rodák z amerického Memphisu je jedním z posledních, který měl příležitost pracovat s legendárním Princem. Se svými vlastními skladbami, jež se nebojí experimentů, dokázal uhranout posluchače na tradičních přehlídkách svého žánru, na jazzových festivalech v Newportu, Montrealu nebo New Orleans – a všude s masivním ohlasem.

Jeho originální přístup ke hře vychází z obráceného pořadí strun na baskytaře – coby pravák hraje na kytaru původně určenou pro leváky, ale bez toho, aniž by si otočil struny. To se odráží na všem a proměňuje i pro něj velmi typickou slapovací techniku hry. MonoNeon pracuje s prvkem náhody, každá nezáměrná chyba se může stát východiskem pro další nápady a nečekané hudební cestičky, po nichž se čtyřiatřicetiletý muzikant s vervou vydává. Coby experimentátor bývá někdy přirovnáván k Johnu Cageovi, experimentální je provedení i samotného nástroje, které využívá prvků ready-made a dadaismu. Hlavu baskytary tak skrývá obyčejná ponožka a tělo zdobí pruhy vytvořené s pomocí lepicích pásek. Koncert moderního basového fenoménu je naplánovaný na 7. prosince 2024.

Aktuálně zveřejněné koncerty 17. ročníku Groove Brno:

15. 2. Giacomo Turra (již proběhlo)

10. 10. Fun Lovin‘ Criminals

11. 10. Forq

23. 10. Electro Deluxe ft. B-Side Band

8. 11. Mezzoforte

15. 11. Freak Power

7. 12. MonoNeon

Forq7/ foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější