HLUK završí experiment s terénními nahrávkami: Bariel & TMA, rlung a Vision of 1994

HLUK završí experiment s terénními nahrávkami: Bariel & TMA, rlung a Vision of 1994

Sérii hudebně-diskusních večerů HLUK, kterou pořádá hudební platforma AlterEcho, uzavře třetí edice v klubu Bajkazyl Brno. V hudební části se představí ve společném live setu dvojice pražských elektronických hudebníků Bariel & TMA, původem ruská experimentální producentka rlung a také ambientní projekt Vision of 1994.

Večer již tradičně zahájí od 19:00 diskuze, jejímž tématem bude financování nezávislých (nejen hudebních) médií. Hosty debaty budou Klotylda Marková za Deník Alarm, Michal Pařízek (Full Moon Magazine) a Zdeněk Neusar (frontman.cz). HLUK #3 je ohlášen na 3. března 2022 v partnerském klubu Bajkazyl Brno.

Bariel & TMA se věnují prolínání elektronické hudby s analogovými syntezátory. Hudebník a producent Jakub Baierl (Méta Monde, YOGA Kolektiv) se spojí ve své další inkarnaci jménem Bariel s multimediálním programátorem a hudebním mágem Tomášem Martínkem (TMA), který stál také u zrodu pražského komunitního labelu Bad Names. Od jejich společného live setu lze očekávat průlet různými žánry – od ambientu s fragmenty nahrávek městského prostředí až k hlubokým, pulzujícím beatům a klubové hudbě vybízející k tanci.

Iana Koroleva je elektronická producentka původem z ruského Asbestu, jejíž hudební tvorba vychází především z ambientních subžánrů a minimalismu, nezdráhající se zakomponovat prvky noisu či hutných basů a beatů. Postklubové ozvěny vystupují zpoza atmosférických ploch již na jejím debutu nontemporary reflektujícím osobní zkušenost s dynamickým světem jihotchajwanské metropole Kaohsiung. Ten vydala u českého labelu Secret press, specializujícího se na „mysl měnící ambient a meditativní drony.” Její poslední deska Seven Stones vyšla u florentských Biodiversità Records. Také na ní čerpá z terénních nahrávek tentokrát pocházejících z Japonska, k němuž se váže koncept celého alba.

Záhadná ambientní elektronika skrývající se pod jménem Vision of 1994 tvoří další hudební identitu klatovského producenta a DJe Karla Průchy (dříve Silhoutte, Chik). Nápad na projekt přišel u poslechu jednoho tracku z dílny nyní pro něj už domácího labelu Harmless Youth, který ho podnítil k remixu ve stylu devadesátkové jungle music. Jeho styl neustále osciluje mezi zádumčivými, melancholickými tracky, kde hojně využívá terénní nahrávky a deep/acid technem.

Už dříve jako Silhouette vydal u labelu Krmelec Recordings album Lost in the Circle a ke konci roku 2021 svou druhou desku Hůrka (label Dolec) inspirovanou nejen zvukovým zkoumáním šumavské krajiny. Na jeho poslední desce Concrete Memories (2020, Harmless Youth) se odrážejí „vzpomínky na dětství a dospívání ve snaze uchopit pocity z vyrůstání na panelovém sídlišti.“

rlung / foto Adriana Vancová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější