Hooverphonic slaví dvacet pět let znovu ve své nejsilnější sestavě. Koncem měsíce zavítají do Brna

Hooverphonic slaví dvacet pět let znovu ve své nejsilnější sestavě. Koncem měsíce zavítají do Brna

Belgická sestava Hooverphonic nahrála za čtvrtstoletí své existence jedenáct studiových alb, na nichž se prostřídala necelá desítka hudebníků. S nejnovějším Hidden Stories (2021) po třinácti letech obnovili svojí nejsilnější sestavu z let 1997-2008, kterou představí také v Brně v klubu Fléda a to v rámci turné s názvem The Magnificent Three.

Parafráze na nahrávku The Magnificent Tree z roku 2020 oslavuje návrat zpěvačky Geike Arnaert. Album nese největší hity kapely jako Mad About You nebo Jackie Cane. Po boku stálých členů Alexe Calliera a Raymonda Geertse se staronová vokalistka po pauze poprvé představila v Rotterdamu. Při příležitosti reprezentace Belgie na posledním ročníku Eurovision Song Contest nečekaně nahradila mladou zpěvačku Luku Cruysberghs. Během své dlouhé kariéry se kapela vystupující nezřídka s celým orchestrem stala zvučným jménem na celosvětové hudební scéně. Z jejich životopisu ale vyčnívají také příspěvky do soundtracků slavných seriálů a filmů, Hooverphonic zazněli v detektivce Odložené případy, superhrdinské Umbrella Academy nebo dramatu Svůdná krása. Hooverphonic vystoupí 29. května 2022 od 19:00 v brněnském klubu Fléda.

Zvuk uskupení, pohybujícího se mezi množstvím žánrů jako by od debutu A New Stereophonic Sound Spectacular z roku 1997 nezestárl ani o den. Naléhavý a melancholický nádech orchestrálních smyčců, downtempa a sebevědomého vokálu je i dnes zárukou silného a velkolepého koncertního zážitku. „Je to jako kontrast mezi dobrem a zlem,“ říkají o svém vystupování Hooverphonic v rozhovoru pro Eurovision, kde také zmiňují svůj záměr pomocí image a setupem na stage uhranout publikum a naservírovat mu malý kousek magie ve světě nudné reality.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější