Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

5. prosinec 2014, 7:57

Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

NT Live poprvé představí svému publiku pohybové divadlo v přenosu představení John skupiny DV8 Physical Theatre.

„Už léta je fenoménem na evropské taneční a pohybové scéně,“ potvrzuje umělecká šéfka Tance Praha Yvonna Kreuzmannová. Radikální inscenace DV8 vyvolávají velké diskuse, nejinak je tomu v případě novinky John, inspirované skutečným osudem propuštěného kriminálníka a drogově závislého. Ten za svůj pohnutý život zakusil předávkování, zneužívání a bití. Představení, které v úterý 9. prosince v přímém přenosu uvedou kina Aero v Praze, Scala v Brně, Vesmír v Náchodě a Bio Central v Hradci Králové, je tedy určené pro starší 16 let. Přímý přenos 80minutového představení začíná netradičně až ve 20.45 h.

Dramaturgové přenosů NT Live také odhalili další tituly aktuální sezóny. Ve čtvrtek 16. dubna uvedou i česká kina přímý přenos nové hry slavného britského dramatika českého původu Toma Stopparda nazvané The Hard Problem a 14. května se na plátnech ukáže Ralph Fiennes v hlavní roli komedie G. B. Shawa Člověk a nadčlověk.

Na začátku představení John stál nápad Lloyda Newsona, uměleckého ředitele a zakladatele DV8, vyzpovídat návštěvníky gay sauny, kam muži chodí pro anonymní styk s druhými muži, a zjistit jejich názory na lásku a sex. Nakonec ale jeden z padesátky respondentů Lloyda Newsona natolik, že se rozhodl napsat představení převážně podle jeho pohnutého osudu. Dvaapadesátiletého Johna jen několik týdnů před tím pustili z vězení, k tomu měl za sebou těžké dětství s násilným otcem a drogovou závislost. Jeho příběh letos ožil v podobě tzv. verbatim theatre, kde je každé slovo doprovázeno pohybem vycházejícím z běžných gest a řeči těla. Jeho choreografie je netradiční a neměnná, protože každý pohyb nese význam. Veškerý dialog pochází z rozhovorů se skutečnými lidmi. Režisér a autor díla Newson strávil devět měsíců přípravami a půl roku soubor zkoušel. Perfekcionista Newson např. neváhal věnovat několik hodin choreografii pohybu obočí. John se poprvé publiku ukázal v srpnu na tanečním festivalu ImPulsTanz ve Vídni, nyní do 13. ledna hostuje na prostřední scéně National Theatre (Lyttelton).

Foto George Nagy

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Pondělí 17. listopadu, den dvacátého pátého výročí Sametové revoluce, byl v Brně až marnotratně bohatý na nejrůznější shromáždění, proslovy, blokády, průvody, výstavy a předpremiéry. Jednou z nich byla i projekce televizního filmu Brněnského studia ČT Hvězdy za železnou oponou v kavárně Trojka. Ve zcela zaplněném sále panovala atmosféra pospolitosti a radostného očekávání. Věkově se publikum, jež na projekci přivítali tvůrci filmu režisér Pavel Jirásek a dramaturg Martin Polák, pohybovalo od zjevných pamětníků po mladé rybízky, kteří moc netušili, co mají od filmu čekat.  více

Kdo očekával, že si připomene největší hitovky Björk, byl devadesátiminutovým přílivem podivných „nemelodických“ tónů nepříjemně zaskočen. A víte co? Dobře mu tak. Hudební vývoj této svébytné umělkyně klade na posluchače čím dál tím větší nároky.  více


Posledním předvánočním koncertem uzavřela Filharmonie Brno letošní část abonentní řady Filharmonie doma. Do jejího čela se vůbec poprvé postavil hvězdný houslista Fabio Biondi, který je známý především interpretací barokní hudby. Kromě smyčce se ale chopil také taktovky a brněnskému publiku se tak představil ve dvojroli houslista / dirigent. Společně s Filharmonií Brno provedl ve čtvrtek 19. 12. v Besedním domě díla Antonia Vivaldiho, Jana Dismase Zelenky, Pietra Nardiniho a Luigi Boccheriniho.  více

Kolem svátku svaté Doroty (6. února) a zejména od sv. Floriána (4. května) do sv. Martina (11. listopadu) se asi ve stovce obcí Brněnska a více jak dvaceti městských částech Brna každoročně konají slavnosti, které jsou od nepaměti, mnohde dodnes, nejvýznamnější událostí kulturního roku. Jejich hlavními účastníky bývala svobodná mládež odrostlá škole, chasa, která si na rok volila své zástupce - dva až čtyři stárky. Tato stárkovská organizace začala od začátku 20. století zanikat a pořadatelství jedněch hodů v obci se rozdrobilo mezi řadu spolků. S jejich rušením či ukončením činnosti se pořadatelství hodů přerušilo, případně v letech nesvobody přecházely hody do ilegality. Jejich dnešní slavení je tedy tradice obnovovaná, v dosídlených či novějších lokalitách zaváděná.  více

Vánoce v Brně znamenají také tradiční předvánoční koncert Brno Contemporary Orchestra (BCO), který se tentokrát uskutečnil s titulkem Z Ameriky do Tuřan. Odehrál se 18. prosince a po roční pauze se opět vrátil do tuřanské sokolovny. BCO pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra provedlo skladby Mauricia Kagela, Steva Reicha, Trevora Grahla a tradičně i Miloslava Kabeláče. Společně s orchestrem se publiku představila čtveřice zpěváků ve složení Aneta Podracká BendováKornél MikeczMichal Kuča a Martin Kotulan. V závěru první poloviny pak Pavel Šnajdr vyměnil taktovku za tleskání, v čemž ho doplnil Petr Hladíkvíce

Po roce 1989 se začalo Brno pomalu ale jistě z hermeticky uzavřené socialistické republiky chystat na divoké devadesátky plné nevyjasněných vražd, podvodů s lehkými topnými oleji a mafiánských tanečků v rytmu diska. Stěny dětských pokojů plnila Nirvana a plechovky od Coca Coly, na nočním stolku nesmělo chybět poslední Bravíčko. Měl i v této době folklor své místo, musel si ho znovu vydobýt nebo jde o maják, který rozbouřené dějiny nijak nezasáhly?  více

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Nejčtenější