Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

5. prosinec 2014, 7:57

Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

NT Live poprvé představí svému publiku pohybové divadlo v přenosu představení John skupiny DV8 Physical Theatre.

„Už léta je fenoménem na evropské taneční a pohybové scéně,“ potvrzuje umělecká šéfka Tance Praha Yvonna Kreuzmannová. Radikální inscenace DV8 vyvolávají velké diskuse, nejinak je tomu v případě novinky John, inspirované skutečným osudem propuštěného kriminálníka a drogově závislého. Ten za svůj pohnutý život zakusil předávkování, zneužívání a bití. Představení, které v úterý 9. prosince v přímém přenosu uvedou kina Aero v Praze, Scala v Brně, Vesmír v Náchodě a Bio Central v Hradci Králové, je tedy určené pro starší 16 let. Přímý přenos 80minutového představení začíná netradičně až ve 20.45 h.

Dramaturgové přenosů NT Live také odhalili další tituly aktuální sezóny. Ve čtvrtek 16. dubna uvedou i česká kina přímý přenos nové hry slavného britského dramatika českého původu Toma Stopparda nazvané The Hard Problem a 14. května se na plátnech ukáže Ralph Fiennes v hlavní roli komedie G. B. Shawa Člověk a nadčlověk.

Na začátku představení John stál nápad Lloyda Newsona, uměleckého ředitele a zakladatele DV8, vyzpovídat návštěvníky gay sauny, kam muži chodí pro anonymní styk s druhými muži, a zjistit jejich názory na lásku a sex. Nakonec ale jeden z padesátky respondentů Lloyda Newsona natolik, že se rozhodl napsat představení převážně podle jeho pohnutého osudu. Dvaapadesátiletého Johna jen několik týdnů před tím pustili z vězení, k tomu měl za sebou těžké dětství s násilným otcem a drogovou závislost. Jeho příběh letos ožil v podobě tzv. verbatim theatre, kde je každé slovo doprovázeno pohybem vycházejícím z běžných gest a řeči těla. Jeho choreografie je netradiční a neměnná, protože každý pohyb nese význam. Veškerý dialog pochází z rozhovorů se skutečnými lidmi. Režisér a autor díla Newson strávil devět měsíců přípravami a půl roku soubor zkoušel. Perfekcionista Newson např. neváhal věnovat několik hodin choreografii pohybu obočí. John se poprvé publiku ukázal v srpnu na tanečním festivalu ImPulsTanz ve Vídni, nyní do 13. ledna hostuje na prostřední scéně National Theatre (Lyttelton).

Foto George Nagy

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Pondělí 17. listopadu, den dvacátého pátého výročí Sametové revoluce, byl v Brně až marnotratně bohatý na nejrůznější shromáždění, proslovy, blokády, průvody, výstavy a předpremiéry. Jednou z nich byla i projekce televizního filmu Brněnského studia ČT Hvězdy za železnou oponou v kavárně Trojka. Ve zcela zaplněném sále panovala atmosféra pospolitosti a radostného očekávání. Věkově se publikum, jež na projekci přivítali tvůrci filmu režisér Pavel Jirásek a dramaturg Martin Polák, pohybovalo od zjevných pamětníků po mladé rybízky, kteří moc netušili, co mají od filmu čekat.  více

Kdo očekával, že si připomene největší hitovky Björk, byl devadesátiminutovým přílivem podivných „nemelodických“ tónů nepříjemně zaskočen. A víte co? Dobře mu tak. Hudební vývoj této svébytné umělkyně klade na posluchače čím dál tím větší nároky.  více


Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější