Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

5. prosinec 2014, 7:57

Hrdina ze sauny pro gaye v kině Scala

NT Live poprvé představí svému publiku pohybové divadlo v přenosu představení John skupiny DV8 Physical Theatre.

„Už léta je fenoménem na evropské taneční a pohybové scéně,“ potvrzuje umělecká šéfka Tance Praha Yvonna Kreuzmannová. Radikální inscenace DV8 vyvolávají velké diskuse, nejinak je tomu v případě novinky John, inspirované skutečným osudem propuštěného kriminálníka a drogově závislého. Ten za svůj pohnutý život zakusil předávkování, zneužívání a bití. Představení, které v úterý 9. prosince v přímém přenosu uvedou kina Aero v Praze, Scala v Brně, Vesmír v Náchodě a Bio Central v Hradci Králové, je tedy určené pro starší 16 let. Přímý přenos 80minutového představení začíná netradičně až ve 20.45 h.

Dramaturgové přenosů NT Live také odhalili další tituly aktuální sezóny. Ve čtvrtek 16. dubna uvedou i česká kina přímý přenos nové hry slavného britského dramatika českého původu Toma Stopparda nazvané The Hard Problem a 14. května se na plátnech ukáže Ralph Fiennes v hlavní roli komedie G. B. Shawa Člověk a nadčlověk.

Na začátku představení John stál nápad Lloyda Newsona, uměleckého ředitele a zakladatele DV8, vyzpovídat návštěvníky gay sauny, kam muži chodí pro anonymní styk s druhými muži, a zjistit jejich názory na lásku a sex. Nakonec ale jeden z padesátky respondentů Lloyda Newsona natolik, že se rozhodl napsat představení převážně podle jeho pohnutého osudu. Dvaapadesátiletého Johna jen několik týdnů před tím pustili z vězení, k tomu měl za sebou těžké dětství s násilným otcem a drogovou závislost. Jeho příběh letos ožil v podobě tzv. verbatim theatre, kde je každé slovo doprovázeno pohybem vycházejícím z běžných gest a řeči těla. Jeho choreografie je netradiční a neměnná, protože každý pohyb nese význam. Veškerý dialog pochází z rozhovorů se skutečnými lidmi. Režisér a autor díla Newson strávil devět měsíců přípravami a půl roku soubor zkoušel. Perfekcionista Newson např. neváhal věnovat několik hodin choreografii pohybu obočí. John se poprvé publiku ukázal v srpnu na tanečním festivalu ImPulsTanz ve Vídni, nyní do 13. ledna hostuje na prostřední scéně National Theatre (Lyttelton).

Foto George Nagy

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Pondělí 17. listopadu, den dvacátého pátého výročí Sametové revoluce, byl v Brně až marnotratně bohatý na nejrůznější shromáždění, proslovy, blokády, průvody, výstavy a předpremiéry. Jednou z nich byla i projekce televizního filmu Brněnského studia ČT Hvězdy za železnou oponou v kavárně Trojka. Ve zcela zaplněném sále panovala atmosféra pospolitosti a radostného očekávání. Věkově se publikum, jež na projekci přivítali tvůrci filmu režisér Pavel Jirásek a dramaturg Martin Polák, pohybovalo od zjevných pamětníků po mladé rybízky, kteří moc netušili, co mají od filmu čekat.  více

Kdo očekával, že si připomene největší hitovky Björk, byl devadesátiminutovým přílivem podivných „nemelodických“ tónů nepříjemně zaskočen. A víte co? Dobře mu tak. Hudební vývoj této svébytné umělkyně klade na posluchače čím dál tím větší nároky.  více


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější