Hubička na Orlí

31. květen 2013, 9:31

Hubička na Orlí

Smetanova Hubička není ani anekdotou, ani barvotiskovým obrázkem z českého venkova, ale plnokrevným hudebním dramatem. Středobodem inscenace je herec – zpěvák jednající v téměř prázdném symbolickém prostoru. Všichni účinkující jsou na scéně nepřetržitě přítomni, i když zrovna nezasahují do děje. Hlavním úsilím je snaha o hereckou přesvědčivost směřující k fyzickému divadlu i maximální přiblížení publika a herců. Tomu je uzpůsobené i pro operu netypické rozestavění sedadel. V podání VCHOD zazní Hubička v dramaturgické úpravě bez sboru a s klavírním doprovodem. VCHOD neboli Výzkumné centrum hudebního/operního divadla, existuje již třetím rokem. Tento experimentální operní soubor se zaměřuje především na rozvíjení hereckých výrazových prostředků operních pěvců. Inscenace Hubičky je finálním výstupem celého tříletého doktorandského projektu VCHOD, který touto inscenací de facto končí

Představení v Divadle na Orlí

Po 3. června 2013 od 19:30
Út 4. června 2013 od 19:30
Čt 6. června 2013 od 19:30

Námět: Karolina Světlá
Libreto: Eliška Krásnohorská
Hudba: Bedřich Smetana
Dramaturgická úprava: Tomáš Studený, Ema Mikešková

Osoby a obsazení

Vendulka: Lucie Kašpárková
Lukáš: Lukáš Hacek
Paloucký: Aleš Procházka
Martinka: Radka Hudečková, Aneta Petrasová
Tomeš: Roman Hoza
Matouš: Aleš Janiga
Barče: Marta Reichelová

Realizační tým

Režie: Tomáš Studený, Marek Mokoš
Scéna a kostýmy: Tomáš Pilař
Dirigentka: Ema Mikešková
Klavírní spolupráce: Kostiantyn Tyshko, Richard Pohl
Produkce: Pavla Hrubšová
Realizace kostýmů: Miroslava Matulová

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Bedřich Smetana: Hubička

3.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

4.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Bedřich Smetana: Hubička

6.6.2013, 19:30 / Divadlo Na Orlí

představení operní dílny VCHOD (Výzkumné centrum hudebního/operního divadla)

Dále si přečtěte

“Hledali jsme mezi posluchači, absolventy i profesionály z oboru ty, kteří mají vhodné dispozice, předpoklady pro týmovou práci a chuť pracovat na svém vlastním růstu,” píše mimo jiné režisér Tomáš Studený o účastnících specifického projektu VCHOD...  více

Opera diversa minulý týden uvedla brněnskou premiéru Palackého truchlivý konec Miloše Štědroně podle předlohy Huberta Krejčího  více

Orchestr Ensemble Opera Diversa včera v Domě umění obhlédl svůj repertoár, uvedl dvě premiéry a splnil jeden malý dluh. Sborový pořad z postních motet odstaral sbor Ensemble Versusvíce

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější