Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Dnes a zítra probíhá v golfovém resortu Kaskáda u Brna 3. benefiční golfový turnaj Golf for Music for Golf. V rámci programu vystoupí Barbara Maria Willi.

Cílem této již tradiční donátorské akce je získání financí pro mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae. Proto také samotnému sobotnímu golfovému turnaji předchází společenský večer, jehož součástí je i krátký koncert protagonistů festivalu: na Kaskádě se tak v minulosti již představila harfenistka Jana Boušková a houslista Josef Špaček a jako vítané oživení zahájení turnaje také řada žáků základních uměleckých škol. Letos publiku zahraje cembalistka Barbara Maria Willi, která přednese Couperinovy, Bachovy a Rameauovy skladby a předznamená tak 22. ročník festivalu Concentus Moraviae. Ten bude v červnu příštího roku věnován opět staré hudbě, tentokrát s dramaturgií Václava Lukse.

Golfový turnaj Golf for Music for Golf je specifický také tím, že účastníci nejdou od první jamky ke druhé a třetí, ale protože jamky nesou jména jednotlivých festivalových měst, „putují“ hráči po městech a během turnaje je projdou všechna. Každý flight k jeho jamce doprovodí zástupce daného festivalového města. Starostové či místostarostové svou účastí zásadně napomáhají realizaci benefičního turnaje, který významně přispívá k financování festivalu. 3. benefiční golfový turnaj festivalu Concentus Moraviae probíhá pod záštitou mezzosopranistky Magdaleny Kožené.

Podrobné informace o turnaji najdete zde.

Pátek 22. a sobota 23. července 2016, Golf Resort Kaskáda

Barbara Maria Willi – cembalo

Program:

François Couperin(1668–1733)

Les barricades mystérieuses (1717)

Johann Sebastian Bach(1685–1750)

Ouverture z Partity D dur, BWV 828 

Jean-Philippe Rameau (1683–1764)

La poule (Slepice)

Foto archiv festivalu CM

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější