Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Hudba a golf. Benefiční golfový turnaj pro festival Concentus Moraviae

Dnes a zítra probíhá v golfovém resortu Kaskáda u Brna 3. benefiční golfový turnaj Golf for Music for Golf. V rámci programu vystoupí Barbara Maria Willi.

Cílem této již tradiční donátorské akce je získání financí pro mezinárodní hudební festival Concentus Moraviae. Proto také samotnému sobotnímu golfovému turnaji předchází společenský večer, jehož součástí je i krátký koncert protagonistů festivalu: na Kaskádě se tak v minulosti již představila harfenistka Jana Boušková a houslista Josef Špaček a jako vítané oživení zahájení turnaje také řada žáků základních uměleckých škol. Letos publiku zahraje cembalistka Barbara Maria Willi, která přednese Couperinovy, Bachovy a Rameauovy skladby a předznamená tak 22. ročník festivalu Concentus Moraviae. Ten bude v červnu příštího roku věnován opět staré hudbě, tentokrát s dramaturgií Václava Lukse.

Golfový turnaj Golf for Music for Golf je specifický také tím, že účastníci nejdou od první jamky ke druhé a třetí, ale protože jamky nesou jména jednotlivých festivalových měst, „putují“ hráči po městech a během turnaje je projdou všechna. Každý flight k jeho jamce doprovodí zástupce daného festivalového města. Starostové či místostarostové svou účastí zásadně napomáhají realizaci benefičního turnaje, který významně přispívá k financování festivalu. 3. benefiční golfový turnaj festivalu Concentus Moraviae probíhá pod záštitou mezzosopranistky Magdaleny Kožené.

Podrobné informace o turnaji najdete zde.

Pátek 22. a sobota 23. července 2016, Golf Resort Kaskáda

Barbara Maria Willi – cembalo

Program:

François Couperin(1668–1733)

Les barricades mystérieuses (1717)

Johann Sebastian Bach(1685–1750)

Ouverture z Partity D dur, BWV 828 

Jean-Philippe Rameau (1683–1764)

La poule (Slepice)

Foto archiv festivalu CM

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..



Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Roman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Nejčtenější