Hudební experimentátor Floex vystoupí na Flédě

Hudební experimentátor Floex vystoupí na Flédě

Sál Flédy obalí jemná a barevná vlákna pavučin pozoruhodného hudebního vesmíru. Floex se svojí novou kapelou zahraje v doprovodu Never Sol.

Multiinstrumentalista a hudební experimentátor s civilním jménem Tomáš Dvořák v Brně zahraje spolu se svojí novou čtyřčlennou kapelou. Hlavní mottem večera bude dech, personifikovaný klarinety a hlasem. Floexe bude po celý večer doprovázet Sára Vondrášková, vystupující pod uměleckým jménem Never Sol. Koncert se uskuteční 13. května od 20:00 v klubu Fléda.

Tomáš Dvořák ve své tvorbě propojuje elektronickou a akustickou hudbu do svébytné atmosférické podoby. Jeho klíčovým nástrojem je klarinet. Deset let po debutové desce vydal Floex v roce 2011 své druhé album Zorya. Deska zkoumá možnosti propojení akustické a elektronické hudby. Je v ní patrná inspirace hudebním minimalismem a experimentálními polohami elektroniky.

Never Sol, vlastním jménem Sára Vondrášková, se po začátcích v kultovním pražském Café v lese prosadila hlavně díky spolupráci s Janem P. Muchowem. Podílela se například na ústřední písni Lay Down pro film „Ve stínu“ z roku 2012. Její první debutové album vyšlo v roce 2013 a nese jméno Under Quiet. Vondrášková v současnosti intenzivně spolupracuje právě s Floexem a podobně jako on se nyní vydala na evropskou a světovou scénu.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Floex

13.5.2015, 20:00 / Club Fléda

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější