Hudební fakulta JAMU pořádá sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě

Hudební fakulta JAMU pořádá sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě

Sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě se zaměřuje o postavení žen (nejen) v klasické hudbě. Akce proběhne koncem týdne v brněnském Music Labu.

Program sympozia nabídne panelovou diskusi o postavení žen v kulturních institucích, workshop o genderové rovnosti v profesionálním světě klasické hudby a přednášku o marketingu v kultuře z pozice ženy. Cílem akce je otevřít diskusi o možné diskriminaci žen při jejich uplatnění v prostředí klasické hudby. Takto zaměřené sympozium vzniká pod hlavičkou Hudební fakulty JAMU úplně poprvé. Jedná se o snahu vytvořit impulz pro odbornou a širokou veřejnost z řad studentek Katedry hudební produkce. Sympozium s názvem Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě je ohlášeno na 18. února 2022 od 13:00 v Music Labu (Opletalova 1, Brno). Registrovat se můžete zde.

Akce proběhne pod záštitou děkanky Hudební fakulty JAMU prof. Barbary Marie Willi, po jejím zahájení se uskuteční workshop na téma Genderová rovnost v profesionálním světě klasické hudby. Workshop povede socioložka Lucie Jarkovská (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity). Jedná se o akademičku, která se zabývá otázkami genderu a sexuality ve vzdělávání. Mimo své akademické působení popularizuje genderový výzkum a feminismus stend-upem Duo docentky.

Druhou částí programu bude přednáška Jany Tiché Janulíkové na téma Marketing v kultuře z pozice ženy. Janulíková je ředitelkou TIC BRNO, věnuje se zejména strategickému marketingu a brandingu v kultuře a v cestovním ruchu. Mimo jiné působí v těchto oblastech také jako nezávislá kulturní producentka a konzultantka.

Poslední částí sympozia bude panelová diskuse o postavení žen v kulturních institucích. Mezi hosty bude: Marie Kučerová (ředitelka Filharmonie Brno), Veronika Loulová (nastupující šéfka opery a operety Moravského divadla Olomouc) a Marie Barbara Willi (děkanka Hudební fakulty). Diskutovanými tématy bude tzv. skleněný strop, předsudky
a (ne)dostatek žen na manažerských pozicích.

Music Lab/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Ve druhém dnu festivalu Expozice nové hudby přenesli pořadatelé návštěvníky do vod komorních. V podání houslistky Terezy Horákové v Besedním domě zazněly dvě výjimečné skladby pro sólové housle. Při druhé z nich se k houslistce připojila Sarah Jedličková, která živě pracovala s osmi předem nahranými zvukovými stopami.  více

Slovanská tematika, violoncellová virtuozita a pocta Antonínu Dvořákovi (1841–1904) – i takto bychom mohli ve zkratce shrnout koncert Filharmonie Brno z 10. října v Janáčkově divadle. Pod dohledem etablovaného dirigenta Leoše Svárovského zazněly tři rapsodické kusy z konce sedmdesátých let 19. století a známý Violoncellový koncert h moll v podání mladé a talentované violoncellistky Laury van der Heijdenvíce

Klub moravských skladatelů pravidelně uvádí koncerty, při kterých dostávají slovo mladí interpreti, často teprve studenti vysoké školy či konzervatoře. V pondělí 7. října v 19 hodin v koncertním sále HF JAMU skupina studentů s podporou svých starších kolegů, tentokrát i profesionálů, uvedla program s názvem Od Janáčka k dnešku, hudební vzpomínka na moravské skladatele. Jak už název napovídá, program byl složený z děl čtyř skladatelů, kteří jsou spojeni s Moravou a zejména s Brnem, konkrétně Arne Linky, Pavla Haase, Antonína Tučapského a Leoše Janáčka.  více

Podzimní sérii koncertů z cyklu Barbara Maria Willi uvádí zahájil sólový recitál německé hráčky na klávesové nástroje Christine Schornsheim. Při bezmála dvouhodinového koncertu interpretka v konventu Milosrdných bratří představila výběr z klavírních skladeb klasicistních skladatelů, které provedla na kopii historického kladívkového klavíru – nástroji podobnému tomu, na kterém jmenovaní skladatelé pravděpodobně komponovali.  více

Nejčtenější