Hudební fakulta JAMU pořádá sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě

Hudební fakulta JAMU pořádá sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě

Sympozium Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě se zaměřuje o postavení žen (nejen) v klasické hudbě. Akce proběhne koncem týdne v brněnském Music Labu.

Program sympozia nabídne panelovou diskusi o postavení žen v kulturních institucích, workshop o genderové rovnosti v profesionálním světě klasické hudby a přednášku o marketingu v kultuře z pozice ženy. Cílem akce je otevřít diskusi o možné diskriminaci žen při jejich uplatnění v prostředí klasické hudby. Takto zaměřené sympozium vzniká pod hlavičkou Hudební fakulty JAMU úplně poprvé. Jedná se o snahu vytvořit impulz pro odbornou a širokou veřejnost z řad studentek Katedry hudební produkce. Sympozium s názvem Klasika či výjimka? Ženy v artificiální hudbě je ohlášeno na 18. února 2022 od 13:00 v Music Labu (Opletalova 1, Brno). Registrovat se můžete zde.

Akce proběhne pod záštitou děkanky Hudební fakulty JAMU prof. Barbary Marie Willi, po jejím zahájení se uskuteční workshop na téma Genderová rovnost v profesionálním světě klasické hudby. Workshop povede socioložka Lucie Jarkovská (Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity). Jedná se o akademičku, která se zabývá otázkami genderu a sexuality ve vzdělávání. Mimo své akademické působení popularizuje genderový výzkum a feminismus stend-upem Duo docentky.

Druhou částí programu bude přednáška Jany Tiché Janulíkové na téma Marketing v kultuře z pozice ženy. Janulíková je ředitelkou TIC BRNO, věnuje se zejména strategickému marketingu a brandingu v kultuře a v cestovním ruchu. Mimo jiné působí v těchto oblastech také jako nezávislá kulturní producentka a konzultantka.

Poslední částí sympozia bude panelová diskuse o postavení žen v kulturních institucích. Mezi hosty bude: Marie Kučerová (ředitelka Filharmonie Brno), Veronika Loulová (nastupující šéfka opery a operety Moravského divadla Olomouc) a Marie Barbara Willi (děkanka Hudební fakulty). Diskutovanými tématy bude tzv. skleněný strop, předsudky
a (ne)dostatek žen na manažerských pozicích.

Music Lab/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější