Hudební festival Znojmo startuje již zítra

Hudební festival Znojmo startuje již zítra

Hudební festival Znojmo zítra zahájí 14. ročník scénickým provedením nejstaršího oratoria Svár duše s tělem od Emilia de’ Cavalieriho. Nastudování oratoria vedl dirigent Roman Válek a režisérka Ladislava Košíková. Další z celkem 18 festivalových dnů patří také patronovi festivalu Pavlu Šporclovi nebo italskému orchestru staré hudby Il Giardino Armonico a sopranistce Anně Prohasky.

V celkem 18 dnech festival představí 30 koncertů a doprovodných akcí. Téma a ústřední dramaturgická linka festivalu vychází ze scénického oratoria italského skladatele Emilia de’ Cavalieriho Svár duše s tělem (bude provedeno 12., 13., 14.7.), které pořadatelé připravují ve vlastní produkci. Více než 50-členný umělecký tým v čele s dirigentem Romanem Válkem a režisérkou Ladislavou Košíkovou provede oratorium hned třikrát v kostele sv. Michala.

„Pralátkou univerzálního příběhu je odvěký souboj duše a těla – pozemského s nadpozemským, dobra se zlem, snad i prvotní hřích Adama s Evou. Hudební festival Znojmo se letos nebál sáhnout hluboko do historie a představit publiku madrigalovou komedii – oratorium o sváru těla s duší Emilia Cavalieriho z roku 1 600. Vnímavý divák bude překvapen, jak podobně uvažovali lidé na přelomu 16. a 17. století. Že otázky, které si dnes klademe, jsou velmi staré a dosud nezodpovězené,“ řekl umělecký ředitel festivalu Roman Válek.

Nejočekávanější akcí tohoto ročníku bude koncert italského orchestru staré hudby Il Giardino Armonico a sopranistky Anny Prohasky (29.7.). Hudebníci vystoupí ve Znojmě v rámci svého turné Serpent & Fire (Had a oheň). Patron festivalu Pavel Šporcl vystoupí na festivalu dvakrát. Hudební festival Znojmo je bude probíhat od 12. do 29. července ve Znojmě a okolí.

Pavel Šporcl/ foto Jiří Jelínek

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější