Hudební inventura 2019: Zámečník, Emmert, Novák a Hartmann

20. únor 2019, 1:00
Hudební inventura 2019: Zámečník, Emmert, Novák a Hartmann

Ensemble Opera Diversa uvádí Hudební inventuru, která je již tradičně věnována málo známým dílům nejen českých skladatelů. Tentokrát připomíná také výročí let 1939/1969. Zazní díla Františka Emmerta, Evžena Zámečníka, K. A. Hartmanna a Jana Nováka. Sólisty večera jsou houslista Milan Paľa a klavíristky Kristýna Znamenáčková a Lucie Pokorná, diriguje Gabriela Tardonová.

V rámci večera bude v diversní premiéře provedeno dílo Concentus biugiis Jana Nováka a juvenilie Františka Emmerta Tamango. Elegie Evžena Zámečníka připomene památku Jana Palacha, zesnulého v lednu 1969. Ke smutnému výročí německé okupace pak odkazuje žalozpěv K. A. Hartmanna, v němž zaznívají citace husitské písně Kdož sú Boží bojovníci.

Koncert je ohlášený na 12. března 2019 od 19:00 v Konventu Milosrdných bratří.

Coby sólisté vystoupí houslista Milan Paľa, klavíristky Kristýna Znamenáčková a Lucie Pokorná a koncertní mistr Jan Bělohlávek. Koncert řídí Gabriela Tardonová.

Program:

Evžen Zámečník: Elegia per Jan Palach pro housle a smyčce 8’

Jan Novák: Concentus biugiis pro klavír čtyřručně a smyčce 21’

František Gregor Emmert: Tamango pro smyčce a tympány 12’

Karl Amadeus Hartmann: Concerto funebre pro housle sólo a smyčce 20’

Foto archiv EOD

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější