Hudební klub Fléda ohlásil program následující sezóny. Vystoupí Rone, Max Cooper, Mark Lanegan, Fink a další

Hudební klub Fléda ohlásil program následující sezóny. Vystoupí Rone, Max Cooper, Mark Lanegan, Fink a další

Letošní program se orientuje na elektronicky vyhraněnější projekty jako je producent Max Cooper (UK), Rone (FR), Reinier Zonneveld (NL) nebo DIY projekt Doldrums (CAN). S novým albem se na Flédu vrátí také Mark Lanegan (USA).

V podzimní sezóně klub navazuje na loňskou odvážnou dramaturgii a rozvíjí všechny její linie. Vzhledem k velikosti a technickému zázemí zůstává Fléda multižánrová. V prvé řadě se zaměřuje na současnou elektronickou hudbu od experimentálních DIY projektů, přes klubové DJ performance až po velká jména světové taneční scény uváděné pod značkou festivalu elektronické hudby Echoes. „V jarní části festivalu jsme se soustředili na minimalistické tendence v elektronické hudbě. Podzimní Echoes zviditelňují fenomén inteligentní taneční hudby a její snahu propojovat různé druhy umění,“ vysvětluje dramaturgyně klubu Fléda Marie Butula Cichá. Headlinerem říjnové edice bude klíčový zástupce francouzské elektronické scény Rone, jenž na Flédu přiveze nové album Mirapolis a představí osobitý zvukový vesmír s jeho uhrančivou vizualitou. Jako hvězda listopadové etapy zazáří britský producent Max Cooper s unikátní show MESH live, která spojuje hudbu, vědu a vizuální umění. Následující hudební produkce najdete níže.

Vybrané koncerty podzimní sezóny 2017:

13/9 Cakes Da Killa (USA)

22/9 Elektra: Reinier Zonneveld (NL)

30/9 Seether (JAR)

7/10 Master’s Hammer

10/10 Paradise Lost (UK) / Pallbearer (USA) / Sinistro (PT) 

17/10 Fink (UK) 

19/10 Skyline

20/10 Echoes: Rone live (FR)  

24/10 minus123minut

26/10 Voxel s Cimbálovkou

1/11 Mig 21 – Svoboda není levná věc

2/11 Mig 21 – Svoboda není levná věc

3/11 Echoes: Max Cooper live (UK)

4/11J.A.R. – Eskalace dobra

5/11Doldrums (CAN)

8/11 Little Big (RU)

9/11 Mark Lanegan Band (USA)

11/11 Insania

15/11 Gaia Mesiah

22/11 Zvíře jménem podzim

23/11 Jana Jelínková & Sto zvířat: Dáma s čápem

28/11 Zrní – Jiskřící turné

30/11 Mydy Rabycad

2/12 Visací zámek

5/12 Lake Malawi

6/12 Royal Republic (SWE)

11/12 Sleep Party People (DK)

12/12 Poletíme?

13/12 Poletíme?

22/12 Elektra: Johannes Heil (DE)

Max Cooper/ foto archiv Colours of Ostrava

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Ačkoliv je Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno věnován především klasice, dramaturgie se nebojí přimíchat do programu například jazzové nebo folklórní koncerty. Právě lidovému umění bylo v neděli 10. listopadu v 15 hodin věnováno pásmo Opojen písní, jehož scénáře a režie se ujala Magdalena Múčková. V podání sboru Netáta ze Strání, jehož vedoucí je Marie Múčková, zpěvačky Kateřiny Gorčíkové z Březové a lidové hudby Matóše z Lopeníka zazněly lidové písně, které zaplnily prostor divadelního sálu brněnské Reduty. Tento komorní hudební pořad akcentoval především obec Březová (Brezová), kterou několikrát sám Leoš Janáček (1854–1928) navštívil a jíž věnoval esej Březovská píseň (1899). Čtení z této eseje procházelo v podání Vladimíra Doskočila celým programem a velmi povedeně tak pásmo propojilo přímo s osobností Leoše Janáčka.  více

Mezinárodní operní a hudební festival Janáček Brno nabídl v sobotu také koncert Brno Contemporary Orchestra. Pod vedením dirigenta Pavla Šnajdra zazněl program z děl čtveřice skladatelů, kteří jsou velkou mírou spjati s Brnem. V divadle Reduta zazněly kompozice Miloslava Ištvana, Aloise Piňose, Josefa Berga a Petra Kofroně.  více

Nejčtenější