Hudební lahůdky na Veveří

29. červen 2013, 8:38

Hudební lahůdky na Veveří

Cyklus koncertů staré hudby pod názvem Hudební lahůdky probíhá v Brně již několik sezón. Jeho iniciátorem a hlavním organizátorem je hráč na loutnu a další staré drnkací nástroje Jan Čižmář. Prázdninová část jeho koncertního cyklu bude probíhat každou neděli na hradě Veveří. Začíná již zítra ve 13 hod. odpoledním koncertem pro rodiče s dětmi, ostatní koncerty začínají vždy v 15 hod.

Stará hudba na hradě Veveří 2013

30. 6. Hudební bonbónek
První den prázdnin pro děti a rodiče – odměna za vysvědčení

30. 6. Tři mistři – Vivaldi, Telemann, Anonym
Jan Kvapil – zobcová flétna, Dalibor Pimek – violoncello, Marta Kratochvílová – traverso, Jan Čižmář – barokní loutna

7. 7. Kouzelné flétny
Hudba tří království: P. Attaignant, A. Willaert, Josquin Tourdion – consort příčných fléten (Marta Kratochvílová) & hosté

14. 7. Exploration: Tradition?
Koncert doprovází projekce krátkých filmů (České filmové centrum) J. Rosenmüller, H. F. I. Biber, J. H. Schmelzer Michaelis Consort, Concerto Aventino

21. 7. La Guitarre Royalle
Virtuózní španělská a francouzská hudba: F. Corbetta, S. de Murcia Karel Fleischlinger – renesanční a barokní kytara, theorba

28. 7. La suave melodia
Virtuózní vokálně-instrumentální hudba 16. a 17. století, Ivana Šedová – soprán, RichardŠeda – cink, Marek Čermák – organetto

4. 8. Mortei begli occhi
Světská hudba italského seicenta: B. Strozzi, G. Frescobaldi Motus Harmonicus: Isabella Shaw – zpěv, Kamila Dubská – claviorganum, JakubMichl – viola da gamba

11. 8. Širim širi (Písně zpívejte)
Italská a židovská renesanční hudba, Ave Musica – zpěv a gambový consort (Věra Mikulášková)

18. 8. Per flauto dolce solo
Zlatý věk zobcové flétny: G. B. Fontana, J. S. Bach, N. Chédeville, Michaela Koudelková – zobcová flétna, Jan Čižmář – theorba, Petra Machková Čadová – violoncello

25. 8. Pod Juliiným balkónem
Renesanční madrigaly, které pohnou emocemi ještě dnes, Infinitas: Tomáš Lajtkep – zpěv, Richard Závada – loutna

1. 9. „Il divino Boemo“
Italská hudba v Brně: J. Mysliveček, A. Scarlatti, C. Tessarin, L’Arco Sonoro: Radka Kubínová – traverso, Francesco Bergamini – housle, Edoardo Valorz – cembalo

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Dále si přečtěte

Festival Concentus Moraviae zahájil soubor Accordone v Moravském Krumlově. Publikum si bezpochyby nejvíce všímalo zpěváka souboru Marca Beasleyho, jehož pódiové manýry se blíží víc k rockové hvězdě než k interpretovi vážné hudby.  více

I přes komorní obsazení orchestru a loutkovou inscenaci jsme viděli velké hudební divadlo. Zámecký sál v Mikulově ožil uvedením barokní opery La Calistovíce

Smysl sci-fi názvu projektu zaměřeného na historickou interpretaci staré hudby mi zůstal zcela utajen. Význam spojení Zpět do budoucnosti se dá v této souvislosti vysvětlit jen za cenu velmi kostrbatých myšlenkových přesmyček. Těžiště večera spočívalo jednoznačně ve druhé, jasně klasicistní polovině, především ve Štěpánově koncertu pro kladívkový klavír.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější