Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Po opakovaném úspěchu na festivalovém pódiu ostravských Colours se francouzská zpěvačka a skladatelka ZAZ konečně chystá do České republiky na dlouho očekávaný samostatný koncert. V Brně se představí v hale Vodova s repertoárem ze svojí aktuální úspěšné desky Recto Verso. Určitě ovšem nezapomene ani na své největší hity z debutové nahrávky lakonicky nazvané ZAZ. Právě ta jí totiž otevřela cestu na pódia a do srdcí fanoušků po celé Evropě. 

ZAZ je půvabná, energická, má podmanivý hlas a jedinečný styl. Pódium miluje jako málokdo, publikum v ní probouzí temperament ne nepodobný proslulé Edith Piaf. Její styl propojuje pop, rock, electroswing, šanson i jazz a vytváří tak neodolatelný svébytný originál. Kapelu dokáže nakazit svou rozverností a sebevědomou nespoutaností, se kterou tancuje (spíše lítá) po podiu. Publikum si podmaňuje svým charakteristickým chraplákem, který je bez debat jejím x-faktorem. „Já myslím, že svůj hlas jsem si vypracovala tím, jak pořád zpívám,“ řekla ZAZ před časem deníku Metro. „Nijak ho totiž nešetřím, vždycky se do zpívání hodně pokládám, takže si ten hlas ničím až k ochraptění. Mám sklony křičet, to ostatně uslyšíte a uvidíte na koncertě.“

Návštěvníci jejího brněnského koncertu teď mají unikátní možnost zhlédnout 1. prosince 2014 pestrou show, jež dává vyniknout různým pěveckým polohám ZAZ – od uhrančivě lyrické po nekompromisně syrovou. Hala Vodova je oblíbeným místem pořádání koncertů hvězd pop music. Nabízí jak sezení na tribunách, tak stání v prostoru pod podiem.

ZAZ – vlastním jménem Isabelle Geffroy – zpívá odmalička, studovala na hudební škole a obdivuje Boba Marleyho, Ellu Fitzgerald, Richarda Bonu a Bobbyho McFerrina. Od roku 2001 prošla nejrůznějšími bluesovými a jazzovými kapelami, s nimiž vystupovala v marocké Casablance, Baskicku, Japonsku, Kolumbii, na Sibiři nebo u egyptských pyramid. V roce 2006 se vrátila do Paříže a trochu hudebně tápala. Vše se změnilo po setkání s producentem Kérredine Soltanim (autorem hitu Je Veux). S Kerredinem natočila v roce 2010 debutové album s prostým názvem ZAZ. Většinu skladeb složila sama, některými přispěl francouzský písničkář Raphael Haroche. Prodalo se ho skoro dva miliony (!), stala se miláčkem Francie a po velkém turné si získala i další země, včetně České republiky.

S novým albem Recto Verso znovu triumfuje, opět si bez jakéhokoliv úsilí podmanila publikum i kritiku. Její bezprostřednost je prostě neodolatelná. Svým talentem dostává i francouzské skladatele, Kerredine Soltani jí napsal další hit On Ira. Baladu Si ji, jež dává plný průchod zpěvaččině citovosti, složil zřejmě největší francouzský hitmaker Jean-Jacques Goldman. ZAZ ve volném čase užívá života, tančí a cvičí kung fu. Možná i díky němu působí tak nespoutaně. Připomíná papinův hrnec, který upouští páru pomocí živých vystoupení. Jinak by snad tvůrčím přetlakem explodovala.

Vstupenky na brněnský koncert v jednotné ceně 790 Kč jsou k dostání na webu www.nejkoncerty.cz, v síti Colosseum a běžných předprodejích.

ZAZ, foto Yann Orhan, obal alba Retro Verso, foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • m

    3. září 2014, 15:38
    koupit lístky

Dále si přečtěte

Vilémem Spilkou a Vlastimilem Trllem jsme JazzFestBrno sice neprobírali úplně v předvečer zahájení, ale před týdnem. Nemluvili jsme jen o festivalu samotném, ale zároveň o hudbě v Brně, o hudbě vůbec, a dotkli jsme se i několika osobních témat. Ona ale nakonec s festivalem, jazzem a hudbou vůbec souvisela tak jako tak. Několika osobností mimo festival jsem se zeptal: "Co pro vás osobně znamená JazzFestBrno, jak ho vnímáte v kontextu evropské jazzové scény?"  více


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější