Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Po opakovaném úspěchu na festivalovém pódiu ostravských Colours se francouzská zpěvačka a skladatelka ZAZ konečně chystá do České republiky na dlouho očekávaný samostatný koncert. V Brně se představí v hale Vodova s repertoárem ze svojí aktuální úspěšné desky Recto Verso. Určitě ovšem nezapomene ani na své největší hity z debutové nahrávky lakonicky nazvané ZAZ. Právě ta jí totiž otevřela cestu na pódia a do srdcí fanoušků po celé Evropě. 

ZAZ je půvabná, energická, má podmanivý hlas a jedinečný styl. Pódium miluje jako málokdo, publikum v ní probouzí temperament ne nepodobný proslulé Edith Piaf. Její styl propojuje pop, rock, electroswing, šanson i jazz a vytváří tak neodolatelný svébytný originál. Kapelu dokáže nakazit svou rozverností a sebevědomou nespoutaností, se kterou tancuje (spíše lítá) po podiu. Publikum si podmaňuje svým charakteristickým chraplákem, který je bez debat jejím x-faktorem. „Já myslím, že svůj hlas jsem si vypracovala tím, jak pořád zpívám,“ řekla ZAZ před časem deníku Metro. „Nijak ho totiž nešetřím, vždycky se do zpívání hodně pokládám, takže si ten hlas ničím až k ochraptění. Mám sklony křičet, to ostatně uslyšíte a uvidíte na koncertě.“

Návštěvníci jejího brněnského koncertu teď mají unikátní možnost zhlédnout 1. prosince 2014 pestrou show, jež dává vyniknout různým pěveckým polohám ZAZ – od uhrančivě lyrické po nekompromisně syrovou. Hala Vodova je oblíbeným místem pořádání koncertů hvězd pop music. Nabízí jak sezení na tribunách, tak stání v prostoru pod podiem.

ZAZ – vlastním jménem Isabelle Geffroy – zpívá odmalička, studovala na hudební škole a obdivuje Boba Marleyho, Ellu Fitzgerald, Richarda Bonu a Bobbyho McFerrina. Od roku 2001 prošla nejrůznějšími bluesovými a jazzovými kapelami, s nimiž vystupovala v marocké Casablance, Baskicku, Japonsku, Kolumbii, na Sibiři nebo u egyptských pyramid. V roce 2006 se vrátila do Paříže a trochu hudebně tápala. Vše se změnilo po setkání s producentem Kérredine Soltanim (autorem hitu Je Veux). S Kerredinem natočila v roce 2010 debutové album s prostým názvem ZAZ. Většinu skladeb složila sama, některými přispěl francouzský písničkář Raphael Haroche. Prodalo se ho skoro dva miliony (!), stala se miláčkem Francie a po velkém turné si získala i další země, včetně České republiky.

S novým albem Recto Verso znovu triumfuje, opět si bez jakéhokoliv úsilí podmanila publikum i kritiku. Její bezprostřednost je prostě neodolatelná. Svým talentem dostává i francouzské skladatele, Kerredine Soltani jí napsal další hit On Ira. Baladu Si ji, jež dává plný průchod zpěvaččině citovosti, složil zřejmě největší francouzský hitmaker Jean-Jacques Goldman. ZAZ ve volném čase užívá života, tančí a cvičí kung fu. Možná i díky němu působí tak nespoutaně. Připomíná papinův hrnec, který upouští páru pomocí živých vystoupení. Jinak by snad tvůrčím přetlakem explodovala.

Vstupenky na brněnský koncert v jednotné ceně 790 Kč jsou k dostání na webu www.nejkoncerty.cz, v síti Colosseum a běžných předprodejích.

ZAZ, foto Yann Orhan, obal alba Retro Verso, foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • m

    3. září 2014, 15:38
    koupit lístky

Dále si přečtěte

Vilémem Spilkou a Vlastimilem Trllem jsme JazzFestBrno sice neprobírali úplně v předvečer zahájení, ale před týdnem. Nemluvili jsme jen o festivalu samotném, ale zároveň o hudbě v Brně, o hudbě vůbec, a dotkli jsme se i několika osobních témat. Ona ale nakonec s festivalem, jazzem a hudbou vůbec souvisela tak jako tak. Několika osobností mimo festival jsem se zeptal: "Co pro vás osobně znamená JazzFestBrno, jak ho vnímáte v kontextu evropské jazzové scény?"  více


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější