Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Hvězdná francouzská zpěvačka ZAZ míří do Brna

Po opakovaném úspěchu na festivalovém pódiu ostravských Colours se francouzská zpěvačka a skladatelka ZAZ konečně chystá do České republiky na dlouho očekávaný samostatný koncert. V Brně se představí v hale Vodova s repertoárem ze svojí aktuální úspěšné desky Recto Verso. Určitě ovšem nezapomene ani na své největší hity z debutové nahrávky lakonicky nazvané ZAZ. Právě ta jí totiž otevřela cestu na pódia a do srdcí fanoušků po celé Evropě. 

ZAZ je půvabná, energická, má podmanivý hlas a jedinečný styl. Pódium miluje jako málokdo, publikum v ní probouzí temperament ne nepodobný proslulé Edith Piaf. Její styl propojuje pop, rock, electroswing, šanson i jazz a vytváří tak neodolatelný svébytný originál. Kapelu dokáže nakazit svou rozverností a sebevědomou nespoutaností, se kterou tancuje (spíše lítá) po podiu. Publikum si podmaňuje svým charakteristickým chraplákem, který je bez debat jejím x-faktorem. „Já myslím, že svůj hlas jsem si vypracovala tím, jak pořád zpívám,“ řekla ZAZ před časem deníku Metro. „Nijak ho totiž nešetřím, vždycky se do zpívání hodně pokládám, takže si ten hlas ničím až k ochraptění. Mám sklony křičet, to ostatně uslyšíte a uvidíte na koncertě.“

Návštěvníci jejího brněnského koncertu teď mají unikátní možnost zhlédnout 1. prosince 2014 pestrou show, jež dává vyniknout různým pěveckým polohám ZAZ – od uhrančivě lyrické po nekompromisně syrovou. Hala Vodova je oblíbeným místem pořádání koncertů hvězd pop music. Nabízí jak sezení na tribunách, tak stání v prostoru pod podiem.

ZAZ – vlastním jménem Isabelle Geffroy – zpívá odmalička, studovala na hudební škole a obdivuje Boba Marleyho, Ellu Fitzgerald, Richarda Bonu a Bobbyho McFerrina. Od roku 2001 prošla nejrůznějšími bluesovými a jazzovými kapelami, s nimiž vystupovala v marocké Casablance, Baskicku, Japonsku, Kolumbii, na Sibiři nebo u egyptských pyramid. V roce 2006 se vrátila do Paříže a trochu hudebně tápala. Vše se změnilo po setkání s producentem Kérredine Soltanim (autorem hitu Je Veux). S Kerredinem natočila v roce 2010 debutové album s prostým názvem ZAZ. Většinu skladeb složila sama, některými přispěl francouzský písničkář Raphael Haroche. Prodalo se ho skoro dva miliony (!), stala se miláčkem Francie a po velkém turné si získala i další země, včetně České republiky.

S novým albem Recto Verso znovu triumfuje, opět si bez jakéhokoliv úsilí podmanila publikum i kritiku. Její bezprostřednost je prostě neodolatelná. Svým talentem dostává i francouzské skladatele, Kerredine Soltani jí napsal další hit On Ira. Baladu Si ji, jež dává plný průchod zpěvaččině citovosti, složil zřejmě největší francouzský hitmaker Jean-Jacques Goldman. ZAZ ve volném čase užívá života, tančí a cvičí kung fu. Možná i díky němu působí tak nespoutaně. Připomíná papinův hrnec, který upouští páru pomocí živých vystoupení. Jinak by snad tvůrčím přetlakem explodovala.

Vstupenky na brněnský koncert v jednotné ceně 790 Kč jsou k dostání na webu www.nejkoncerty.cz, v síti Colosseum a běžných předprodejích.

ZAZ, foto Yann Orhan, obal alba Retro Verso, foto archiv

Komentáře

Reagovat
  • m

    3. září 2014, 15:38
    koupit lístky

Dále si přečtěte

Vilémem Spilkou a Vlastimilem Trllem jsme JazzFestBrno sice neprobírali úplně v předvečer zahájení, ale před týdnem. Nemluvili jsme jen o festivalu samotném, ale zároveň o hudbě v Brně, o hudbě vůbec, a dotkli jsme se i několika osobních témat. Ona ale nakonec s festivalem, jazzem a hudbou vůbec souvisela tak jako tak. Několika osobností mimo festival jsem se zeptal: "Co pro vás osobně znamená JazzFestBrno, jak ho vnímáte v kontextu evropské jazzové scény?"  více


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější