Industra: hudební workshopy a koncert Dust in the Groove

Industra: hudební workshopy a koncert Dust in the Groove

Prostor brněnské Industry nabídne individuální workshopy se zaměřením na rozšířené techniky (akordeon, kontrabas, marimba, saxofon, trumpeta, zpěv) i improvizaci. Následovat bude koncert jazzového uskupení Dust in the Groove saxofonisty a experimentátora Radima Hanouska.

Projekt Dust in the Groove vznikl na půdě brněnské JAMU. Absolvent místního jazzového oddělení Radim Hanousek ve svém projektu spojil hudebníky z různých hudebních žánrů. Část z nich povede zmíněné workshopy, které jsou určeny nejen hudebníkům, ale také vnímavým posluchačům, kteří mají zájem seznámit se se světem kolektivní hudební improvizace (na melodii, harmonii, zvuk, volnou) a se zvukovými možnostmi rozšířených technik nástrojů dnes běžně užívaných v soudobé a experimentální jazzové hudbě. Akce proběhne v pátek 9. října od 17:30 v Industře.

V projektu jsou zastoupeni akordeonistka a vokalistka Lucie Vítková (držitelka výroční ceny OSA nejúspěšnější mladý skladatel vážné hudby 2013), virtuózní marimbista Martin Opršál (vedoucí katedry bicích nástrojů JAMU), trumpetista, pedagog a muzikolog Jan Přibil (JAMU, Filozofická fakulta UP).

Program:

17:30 Individuální workshop

19:00 Workshop celého ansámblu (improvizace se zaměřením na zvukové možnosti)

20:30 Koncert Dust in the Groove

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Out of Control - Dočasná Company

24.11.2024, 19:30 / Industra

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Komorní řada koncertů festivalu Janáček Brno 2024 je zaměřena na kvartetní, ale i sborovou tvorbu. A právě večer konaný ve středu 13. listopadu v prostorách Janáčkova divadla představil mladé ambiciózní sborové těleso JK Voices nesoucí v názvu iniciály svého zakladatele a sbormistra Jakuba Kleckera. Soubor je složený z několika generací zpěvaček a svým fungováním, částečně i repertoárem, navazuje na tradici starších brněnských sborů jako například Kantiléna. V rámci večera se v jednotlivých skladbách představili sopranistka Doubravka Novotná, klavíristé Jiří Hrubý a Helena Fialová, houslistka Barbara Tolarová, harfistka Pavla Kopecká a flétnistka Hana Oráčovávíce

Trumpetista Jiří Kotača založil před deseti lety big band Cotatcha Orchestra. Ten dnes vystupuje s různými programy od nejtradičnějšího jazzu až po vizionářské propojení jazzu s elektronikou. S Jiřím Kotačou hovoříme o tom, jak se orchestr postupně vyprofiloval, jak vzniká autorský repertoár na pomezí jazzu a elektroniky, ale také o tom, co fanouškům přinese listopadový koncert k 10 letům orchestru. Řeč je i o Kotačově mezinárodním kvartetu nebo o tom, jak je možné hru na trubku a křídlovku obohatit efekty.  více

Nejčtenější