Islandští GusGus představí v Brně své nové album Mobile Home

Islandští GusGus představí v Brně své nové album Mobile Home

Islandská legenda elektronické hudby GusGus vystoupí v brněnském klubu Fléda s novým albem. V šestadvacetileté kariéře kapely jde již o jedenácté studiové album.

Kapela, v jejímž čele stojí zakládající členové, frontman Daníel Ágúst Haraldsson a Biggi Veira, má novou posilu v osobě Margrét Rán. Skupina s jejím příchodem omládla a její doprovodné dream-popové vokály prohlubují jejich styl a otvírají novou kapitolu v příběhu GusGus. Nové album Mobile Home reflektuje zapomenutý smysl tohoto světa, který je zastřen naším materiálním vědomím. Je manifestem GusGus, který odráží jejich filosofii a hluboký vnitřní svět. Obsahuje devět skladeb a vychází po tříleté studiové pauze. Výsledkem práce na albu jsou úžasně chaotická reflexe probíhající války mezi duší a strojem. Melancholická témata písní řeší osamělost, rebelii, hněv, scifi, potěšení a hedoismus. V emocemi nabitých písních posouvají GusGus opět své hranice. Letošní novinkou je také tajemná skladba „Love Is Alone“. Album představí brněnskému publiku 20. listopadu od 20:00 v klubu Fléda. 

Islandská hudební scéna je bohatá na skvělé umělce.  GusGus je jednou z nejoblíbenějších a na elektronické scéně nejdéle působících kapel.  Během 26 let  své existence se ukotvili v několika kreativních oborech a patří mezi multimediální umělecké projekty. GusGus je synonymem pro radost a potěšení.  Nebojí se, jsou avantgardní a přitom precizní. Jejich hudební mistrovství se novým albem otevřelo nové éře. Album Mobile Home vyšlo 28. května u labelu Oroom a 29. května kapela streamovala koncert z vyhlášeného studia Sundlaugin , na kterém představila celé nové album a také hity z 26 leté historie v nových aramžmá.

GusGus/ foto archiv Fléda 

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější