Iszek Baraque a jeho filmový portrét

Iszek Baraque a jeho filmový portrét

Skladatel klasické hudby František Chaloupka tvoří pod pseudonymem Iszek Baraque konceptuální rocková alba. Loni vydal stejnojmenné sólové album. V lednu tohoto roku vznikl k téměř hodinovému písňovému albu i filmový portrét. O tento auto-portrét se postaral multimediální umělec Panáčik, který s Chaloupkou autorsky spolupracuje také na jeho skladbách či operách.

Spolu s filmem vyšel také videoklip k téměř osmiminutové písni Shake a Little Little Fire, která celé album uzavírá. Album bylo vydáno nejdříve digitálně a v loňském roce ve speciální leporelo verzi s bookletem o velikosti malého vinylu 16x16 cm. Album vydalo K.I. Records, ve zvukovém a notovém archivu Kytarového Institutu.

František Chaloupka se k natáčení vyjádřil takto: “Hodně velká divnost tento "auto-portrét" - jednou na nás zavolali policii (která si zaznamenala dokonce i název alba), podruhé nám zavoláním policie vyhrožovali (i když jsme stáli na veřejném prostranství). Jediným pokynem od režiséra Panáčika přitom bylo jen sedět v autě a poslouchat desku. Strávil jsem v tom autě asi 12 hodin. Panáčik mrzl venku a koukal na mě celou dobu skrze kameru. Ke konci už jsem měl docela slušně nacvičenou choreografii zapínání-vypínání-otevírání-zavírání a připadal si spíše jako pilot, kterého v autě vyvrhla Země na cestu vesmírem, i když se mi ve zpětném zrcátku neustále rýsovala osa slunce-měsíc. Skvělá soukromá sociální studie o tom, co si ve skutečnosti může/nemůže dovolit umělec, aniž by svou aktivitu hlásil příslušným úřadům. Moc si toho dovolit nemůže, vlastně téměř vůbec nic a právě proto by si toho hodně dovolovat měl.”

Iszek Baraque/ Foto FB umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější