Iszek Baraque a jeho filmový portrét

Iszek Baraque a jeho filmový portrét

Skladatel klasické hudby František Chaloupka tvoří pod pseudonymem Iszek Baraque konceptuální rocková alba. Loni vydal stejnojmenné sólové album. V lednu tohoto roku vznikl k téměř hodinovému písňovému albu i filmový portrét. O tento auto-portrét se postaral multimediální umělec Panáčik, který s Chaloupkou autorsky spolupracuje také na jeho skladbách či operách.

Spolu s filmem vyšel také videoklip k téměř osmiminutové písni Shake a Little Little Fire, která celé album uzavírá. Album bylo vydáno nejdříve digitálně a v loňském roce ve speciální leporelo verzi s bookletem o velikosti malého vinylu 16x16 cm. Album vydalo K.I. Records, ve zvukovém a notovém archivu Kytarového Institutu.

František Chaloupka se k natáčení vyjádřil takto: “Hodně velká divnost tento "auto-portrét" - jednou na nás zavolali policii (která si zaznamenala dokonce i název alba), podruhé nám zavoláním policie vyhrožovali (i když jsme stáli na veřejném prostranství). Jediným pokynem od režiséra Panáčika přitom bylo jen sedět v autě a poslouchat desku. Strávil jsem v tom autě asi 12 hodin. Panáčik mrzl venku a koukal na mě celou dobu skrze kameru. Ke konci už jsem měl docela slušně nacvičenou choreografii zapínání-vypínání-otevírání-zavírání a připadal si spíše jako pilot, kterého v autě vyvrhla Země na cestu vesmírem, i když se mi ve zpětném zrcátku neustále rýsovala osa slunce-měsíc. Skvělá soukromá sociální studie o tom, co si ve skutečnosti může/nemůže dovolit umělec, aniž by svou aktivitu hlásil příslušným úřadům. Moc si toho dovolit nemůže, vlastně téměř vůbec nic a právě proto by si toho hodně dovolovat měl.”

Iszek Baraque/ Foto FB umělce

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější