Janáčkova opera vyhlašuje konkurz do skupiny I. houslí

5. březen 2024, 1:00

Janáčkova opera vyhlašuje konkurz do skupiny I. houslí

Národní divadlo Brno vypisuje konkurz do operního orchestru na místo hráč/ka do skupiny I. houslí. Nástup na plný pracovní úvazek.

Dvoukolové příjmací řízení obsahuje skladby a orchestrální party.

I. kolo:

W. A. Mozart: Koncert pro housle G-Dur KV 216, nebo D-Dur KV 218,
nebo A-Dur KV 219, vždy 1. věta s kadencí

orchestrální party:
B. Smetana: Prodaná nevěsta

II kolo:

světový houslový koncert – rychlá věta

orchestrální party:

W. A. Mozart: Figarova svatba (předehra), G. Puccini: Tosca, A. Dvořák: Rusalka, G. Verdi: La Traviata (předehra), L. Janáček: Liška Bystrouška (předehra), Její Pastorkyňa, P. I. Čajkovskij: Labutí jezero, Oněgin (Polonéza)

Konkurz proběhne 28. května 2024 od 10:00. NdB zajistí v případě potřeby korepetitora. Přihlášení účastníci budou písemně pozváni (mail). Materiál orchestrálních partů bude zaslán elektronicky pouze řádně přihlášeným uchazečům.
Přihlášky se stručným uměleckým životopisem, praxí, adresou a telefonickým kontaktem zasílejte nejpozdějido 17. května 2024 buď elektronicky na email: rihak@ndbrno.cz nebo poštou na adresu: Umělecká správa opery, Dvořákova 11, 657 70 Brno. Kontaktní osoba: Jan Řihák, tajemník orchestru JO NdB, tel: +420 603 22 00 34, rihak@ndbrno.cz.

Foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější