Janáčkovo dílo bylo opět uvedeno na scéně Italské státní opery v Římě

Janáčkovo dílo bylo opět uvedeno na scéně Italské státní opery v Římě

Třetí rok po sobě se vrátilo Janáčkovo dílo na jeviště Teatro dell'Opera di Roma. V roce 2022 to byla Káťa Kabanová, loni Z mrtvého domu a v letošním Roce české hudby Janáčkova snad nejslavnější opera Její pastorkyňa. Ve foyer římského operního divadla doprovází sérii představení opět výstava, kterou připravilo TIC BRNO a Moravské zemské muzeum ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v Římě. Výstava tentokrát diváky seznamuje se vznikem a prvním uvedením Její pastorkyně u nás a ve světě. Kostýmy do expozice zapůjčilo Národní divadlo Brno.

Římská opera pokračuje v inscenování oper Leoše Janáčka v koprodukci s londýnským divadlem Royal Opera House. Tříletou sérii završilo 2. května 2024 uvedení inscenace Její pastorkyně v režii Clause Gutha, která po premiéře v Londýně získala cenu Laurence Oliviera za nejlepší novou operní produkci 2022. Jak je na operních jevištích zvykem, Janáčkovo dílo se hraje v původním jazyce, tedy česky. Hudebního nastudování se ujal slovenský dirigent Juraj Valčuha, pěvecké obsazení je mezinárodní včetně operní divy Karity Mattily v úloze Kostelničky.

Doprovodná výstava ve foyer divadla je věnovaná dokumentaci cesty Její pastorkyně z Brna, kde měla světovou premiéru v roce 1904, přes pražské Národní divadlo na světové operní scény včetně vídeňské Dvorní opery a Metropolitní opery ještě za Janáčkova života. Na výstavě jsou prezentované velkoformátové kopie dokumentů a fotografií z Archivu Leoše Janáčka, zapsaného v seznamu Paměť světa UNESCO, a ukázky kostýmů z inscenace Její pastorkyňa v Národním divadle Brno z roku 2006.

„Premiéra Její pastorkyně i doprovodná výstava měly v Teatro dell'Opera di Roma krásný ohlas, bylo to zdárné završení víceleté spolupráce s produkcí předního italského operního divadla a s velvyslanectvím ČR v Římě a současně další úspěšný výstup projektu zaměřeného na propagaci osobnosti Leoše Janáčka a jeho spojení s městem Brnem, na kterém v TIC BRNO a ve spolupráci s Moravským zemským muzeem dlouhodobě pracujeme,“ uvedla Šárka Zahrádková, manažerka projektu Janáčkovo Brno.

Tato oceňovaná inscenace Její pastorkyně bude po Londýnu, Chicagu a Římu k vidění i v Brně – jako velkoformátová projekce v rámci oslavy Janáčkových 170. narozenin 3. července na piazzettě před Janáčkovým divadlem.

Cornelia Beskow jako Jenůfa/ foto Fabrizio Sansoni

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

S výhradně romantickým repertoárem na brněnský festival Špilberk přicestoval v sobotu 24. srpna korejský rozhlasový orchestr KBS Symphony Orchestra se svým hudebním ředitelem – finským dirigentem a houslistou – Pietari Inkinenem. Pozvání přijala také jihokorejská houslistka, absolventka prestižní Julliard School Bomsori Kimvíce

Festival Špilberk pořádá Filharmonie Brno již rovné čtvrt století na konci srpna na nádvoří stejnojmenného hradu. Čtyři hudební večery pod širým nebem divákům nabízí výběr koncertů z řad klasické, filmové, počítačové, ale často i jazzové či jiné hudby. Jedná se tak o rozmanitý mix interpretů a repertoárů s často příjemnou, letně uvolněnou atmosféru. Letošním velkým a předem vyprodaným tahákem byl středeční večer 21. srpna plný melodií z filmů Jamese Bonda v režii Českého národního symfonického orchestru pod taktovkou světově uznávaného dirigenta, skladatele a aranžéra Stevena Mercuria. V průběhu koncertu se posluchačům také představili zpěváci Sára MilfajtováVendula Příhodová a David Krausvíce

V rámci svého evropského turné přijal do Brna pozvání tchajwanský sbor Taipei Philharmonic Chamber Choir (dále TPCC) fungující pod vedením uměleckého vedoucího a sbormistra Dr. YuChung Johnny Ku. Koncert proběhl v pondělí 13. srpna v sále nově zrekonstruovaného hotelu Passage.  více

Devátý ročník čtyřdenního mezinárodního a multižánrového hudebního festivalu Maraton hudby Brno oficiálně zahájil čtvrteční koncert v brněnském Sono centru. Více než tří hodinovou akci otevřel jazzový akordeonista Vincent Peirani, rezidenční umělec letošního ročníku, se svým uskupením Jokers. Druhá půle večera patřila estonskému duu Puuluupvíce

Daniel Lazar je rumunsko-srbský houslista, Almir Mešković je akordeonista z Bosny. Potkali se v Norsku, kde oba studovali na akademii. Oba také svou hudbu, která vychází z balkánských folklorních kořenů, obohacují o prvky hudby severské. Nevyhýbají se ani inspiraci klasickou hudbou nebo třeba hudbou romskou a mezi hosty na svém oceňovaném albu Family Beyond Blood mají i nedávno zesnulého špičkového afrického hudebníka Toumaniho Dabatého. Duo, které letos na jaře stanulo na čele Balkan World Music Chart, vystoupí na festivalu Maraton hudby Brno. Představí se v sobotu 10. srpna v rámci scény Balkan Soirée.  více

Nejčtenější