Janáčkovo divadlo rozezní tři operní premiéry a Carmina Burana

Janáčkovo divadlo rozezní tři operní premiéry a Carmina Burana

Diváci se během června dočkají hned tří premiér a jednoho koncertu. V Janáčkově divadle zazní Evžen Oněgin, La bohème, Nabucco a Carmina Burana. 

V Janáčkově opeře se život nezastavil, tři nové nastudování světové operní klasiky budou, věřím, nejenom krásnou inspirací, ale i velkou radostí z živého umění pro nás pro všechny. Múzy Janáčkovy opery Vás všechny očekávají s otevřenou náručí,“ zve do Janáčkova divadla Jiří Heřman umělecký šéf Janáčkovy opery NdB. Ta po netradičně dlouhé divadelní pauze předstoupí před diváky 1. června s premiérou opery Evžen Oněgin režiséra Martina Glasera. Premiéra inscenace La bohème od režisérky Magdaleny Švecové bude 11. června a koncert oblíbené kantáty Carmina Burana v kombinaci se Svěcením jara proběhne 23. června pod vedením šéfdirigenta Marko Ivanoviće. Historicky nejkratší sezonu pak Janáčkova opera NdB zakončí 29. června premiérou inscenace Nabucco v režii Jiřího Heřmana.

Neobvyklé množství premiér v jednom měsíci je samozřejmě dáno současnou situací, kdy se divadlo otevírá pro veřejnost na úplném konci sezóny. Pro potenciálního diváka to má ovšem v mnohém pozitivní dopad. Nejen, že jsou na premiéry dostupné vstupenky, které jsou za normálních okolností vyprodané dlouho dopředu, ale dají se také pořídit za poměrně nízkou cenu. 

Janáčkova opera ovšem ani v této době nerezignovala na pěvecké hvězdy. V Nabuccovi tak mohou diváci v Brně poprvé vidět světově proslulého barytonistu Dalibora Jenise, který Verdiho zpívá už 25 let v předních operních domech jako je milánská La Scala nebo londýnská Covent Garden. Po jeho boku se na jevišti Janáčkova divadla objeví maďarská sopranistka Csilla Boross a italský tenorista Enrico Casari.

Romantického Čajkovského a jeho vrcholné dílo Evžen Oněgin představila opera Národního divadla Brno už v březnu v televizní premiéře na stanici ČT Art. Nejnovější verze slavné Verdiho opery Nabucco měla svou online premiéru 19. května. Nejeden divák tak může v červnu na vlastní oči zjistit, o kolik je lepší opera v divadle než na televizních obrazovkách. „Žádný záznam ani live stream se nevyrovná tomu, co diváci prožijí v hledišti na živo, stejně jako nám nic nemůže nahradit diváky,” říká dramaturgyně Janáčkovy opery NdB Patricie Částková. 

Janáčkovo divadlo/ foto archiv

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Téma v názvu je dosti široké a neodvažuji se svůj text nazvat jinak, než letmým ohlédnutím. Nejdříve si však dovolím malou retrospektivu.  více

Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Nejčtenější