Japonský film, kaligrafie i jídlo na festivalu Eigasai

27. březen 2015, 8:33

Japonský film, kaligrafie i jídlo na festivalu Eigasai

V minulých dnech proběhl v Plzni a Praze festival  japonských filmů a kultury Eigasai. Jeho brněnské ozvěny nyní přicházejí do kina Scala.

Festival je součásti celoročního maratonu japonských kulturních akcí Japan Fest 2015. K brněnským divákům se jeho ozvěny dostávají ve dnech 27. – 29. března od 18.00 hod. Představí se zde nejúspěšnější filmy posledních let z produkce studia Shōchiku – např. Deník mé matky (Waga haha no ki, režie Harada Masato, 2012) nebo Život ve mně (Antoki no inochi, režie Zeze Takahisa, 2011).

Přehlídka připomene i tvorbu režiséra Takitu Yōjirōa, který jako jediný japonský tvůrce získal Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film, a to za film Průvodce (Okuribito 2008). Ve Scale mohou diváci vidět jeho zatím poslední dílo – historický velkofilm Šógunův astronom.

Nedělní odpoledne bude patřit kaligrafii. Ve spolupráci s jazykovou školou Light Point bude připraven speciální workshop, ve kterém lektorka Yuko Karasawa zájemce s tímto uměním seznámí a prakticky si jej vyzkouší. Ve foyer bude instalována výstava velkoformátových fotografií na téma Japonsko ve čtyřech ročních obdobích.

Celý festival budou doprovázet japonské speciality. Ve foyer na návštěvníky čeká výstava velkoformátových fotografií na téma Japonsko ve čtyřech ročních obdobích.

Záběr z filmu Šógunův astronom, foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Abonentní řadu Filharmonie doma zahájila ve čtvrtek 21. listopadu v Besedním domě Filharmonie Brno pod vedením Roberta Kružíka. Zatímco první polovina byla věnována skladbám Johanna Sebastiana Bacha, ovšem v úpravě autorů 20. století, druhou polovinu vyplnila Symfonie č. 4 Alfreda Schnittkeho. V další kompozici první poloviny před orchestr předstoupil houslista Martin Pavlík, a ve Schnittkeho Čtvrté symfonii se k orchestru přidali mezzosopranistka Hana Kopřivová a tenorista Pavel Valenta. V obou polovinách koncertu pak orchestr doplnil pěvecký sbor Gaudeamus Brno pod vedením Daši Karasové a Martiny Kirovévíce

Moravskou národní operu Její pastorkyňa Leoše Janáčka (1854–1928) přivezlo do Brna na festival Janáček Brno 2024 Moravské divadlo Olomouc v koprodukci s Janáčkovou operou NdB. Inscenační tým v čele s režisérkou Veronikou Kos Loulovou se titul rozhodl uvést pod názvem Jenůfa, pod kterým se uvádí v zahraničí. Ve středu 20. listopadu, pět dní po své premiéře v Olomouci, mohli také diváci v Mahenově divadle shlédnout nejnovější tuzemské uchopení nejhranější Janáčkovy opery. Hudebního nastudování výrazně upravené původní verze z roku 1904 se zhostila dirigentka Anna Novotná Pešková, a v hlavních rolích se představili Barbora Perná (Jenůfa), Eliška Gattringerová (Kostelnička), Josef Moravec (Laca Klemeň) a Raman Hasymau (Števa Buryja).  více

Kancelář Brno - město hudby UNESCO vám za finanční podpory JIhomoravského kraje v rámci aktivit spojeným s Rokem folklorních souborů představuje soupis aktivních folklorních uskupení (soubory, chasy, muziky) na území Brněnska.  více

Další z orchestrálních koncertů, který se odehrál v rámci festivalu Janáček Brno, patřil domácímu Orchestru Janáčkovy opery NdB pod vedením dirigenta Roberta Kružíka. V pátek 15. listopadu v Mahenově divadle zazněly skladby Leoše Janáčka, Miloslava Ištvana a Bohuslava Martinů. U každé z kompozic pak orchestr doplnili sólisté: u první jmenované to byl houslista Jan Mráček, u druhé recitátoři Daniel Bambas Hana Briešťanská, a při závěrečné kvarteto zpěváků Jana Šrejma KačírkováVáclava Krejčí HouskováVít Nosek a Tadeáš Hoza, se kterými orchestr doplnili také Český filharmonický sbor Brno a Dětský sbor Brnovíce

Mezinárodní festival Janáček Brno nedává prostor pouze profesionálním tělesům, ale v jeho dramaturgii se pravidelně objevují například i studentské projekty. Tak tomu bylo i ve čtvrtek 14. listopadu, kdy byla v divadle Reduta uvedena světová premiéra scénického projektu Konzervatoře Brno s název Vitka Osudová (Koleda milostná). Hudební koláž spojovala různá díla Vítězslavy Kaprálové a Bohuslava Martinů. Stvořil ji Tomáš Krejčí, který společně s Katarínou Duchoňovou a Helenou Fialovou celé představení se studenty konzervatoře také hudebně nastudoval. Na scénáři s Tomášem Krejčím spolupracovala Hana Mikolášková a režie se ujala Alexandra Bolfovávíce

Nejčtenější