Japonský film, kaligrafie i jídlo na festivalu Eigasai

27. březen 2015, 8:33

Japonský film, kaligrafie i jídlo na festivalu Eigasai

V minulých dnech proběhl v Plzni a Praze festival  japonských filmů a kultury Eigasai. Jeho brněnské ozvěny nyní přicházejí do kina Scala.

Festival je součásti celoročního maratonu japonských kulturních akcí Japan Fest 2015. K brněnským divákům se jeho ozvěny dostávají ve dnech 27. – 29. března od 18.00 hod. Představí se zde nejúspěšnější filmy posledních let z produkce studia Shōchiku – např. Deník mé matky (Waga haha no ki, režie Harada Masato, 2012) nebo Život ve mně (Antoki no inochi, režie Zeze Takahisa, 2011).

Přehlídka připomene i tvorbu režiséra Takitu Yōjirōa, který jako jediný japonský tvůrce získal Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film, a to za film Průvodce (Okuribito 2008). Ve Scale mohou diváci vidět jeho zatím poslední dílo – historický velkofilm Šógunův astronom.

Nedělní odpoledne bude patřit kaligrafii. Ve spolupráci s jazykovou školou Light Point bude připraven speciální workshop, ve kterém lektorka Yuko Karasawa zájemce s tímto uměním seznámí a prakticky si jej vyzkouší. Ve foyer bude instalována výstava velkoformátových fotografií na téma Japonsko ve čtyřech ročních obdobích.

Celý festival budou doprovázet japonské speciality. Ve foyer na návštěvníky čeká výstava velkoformátových fotografií na téma Japonsko ve čtyřech ročních obdobích.

Záběr z filmu Šógunův astronom, foto archiv festivalu

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější