Jay Delver pokřtí nové album na festivalu Groove Brno

Jay Delver pokřtí nové album na festivalu Groove Brno

Kapela zítra pokřtí nové album s názvem Money Will Burn. Jay Delver v textech reflektuje trendy moderní civilizace jako je například sociální izolace či negativní dopady moderních technologií na společnost. Příběhová linie navazuje na předchozí koncepční desku. Křest proběhne rámci závěru 15. ročníku festivalu Groove Brno v Metro Music Baru.

„Na prvním albu Lonely Online Dragons trpěla naše hlavní postava stejnojmenným syndromem, lucidním komatem v online prostředí. Teď po probuzení zjišťuje, že choroba postihla celé lidstvo a projevuje se všemi aktuální problémy kosmopolitní společnosti. Od závislosti na moderních technologiích, přes materiální dekadenci, až po ignorování ekologické situace a s ní spojených katastrof. Jay přináší lék, je to hrdina, kterého jsme ani nevěděli, že potřebujeme,” říká autor textů a hudby Jakub Urbánek. Křest alba je ohlášený na zítřější večer, tedy 30. listopadu 2022 od 19:00 v Metro Music Baru.

Spolu se zpěvákem, klávesistou a saxofonistou Urbánkem tvoří novou sestavu brněnské kapely baskytarista Vít Kraváček, bubeník Matej Štefík, kytarista Vašek Martínek a klávesista Pavel Vaněk. Nahrávka vznikla ještě v předchozím složení s kytaristou Danielem Vejmělkou a baskytaristou Markem Šatarou. Money Will Burn vzniklo v pražském Golden Hive Studiu. Mixu a masteringu skladeb se chopil producent desky Amák Golden.

„Od aranží s odérem sedmdesátých let s rockovými kytarami, funky rytmy a soulovým prožitkem jsme na chvíli poodstoupili a na Money Will Burn jsme sáhli po modernějších aranžích plných synťákových ploch a osmdesátkové nostalgie,” popisuje vývoj v aranžích Urbánek.

Foto Tino Kratochvíl

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

První letošní koncert souboru Brno Contemporary Orchestra z cyklu Auskultace nesl název Gastro s podtitulem Večeře pro Magdalenu Dobromilu Rettigovou (1785–1845). Orchestr v neděli 2. února provedl v jídelně Masarykova studentského domova dvě kompozice, resp. performance a happening Ondřeje Adámka (*1979), který se ujal také taktovky. Pro diváky tak nastala ne zcela obvyklá situace, kdy se do čela orchestru nepostavil dirigent Pavel Šnajdr.  více

Čtvrtý koncert v rámci abonomá Filharmonie doma, s podtitulem Metamorfózy, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese dílům Josepha Haydna, Antonína Rejchy a Richarda Strausse. Jako sólista se v Klavírním koncertu druhého jmenovaného skladatele měl původně představit klavírista Ivan Ilić, ze zdravotních důvodů však koncert odřekl. Zástupu se pohotově ujal Jan Bartoš a diváci si tak mohli ve čtvrtek 30. ledna v Besedním domě vyslechnout původní program.  více

Nový autorský titul od víkendu nabízí na velké scéně Městské divadlo Brno. Jedná se o hudební Pohádku o živé vodě a je pod ní podepsaný autor libreta a režisér či zdejší principál Stanislav Moša, který už dlouhá léta tvoří v tandemu s hudebním skladatelem Zdenkem Mertou. Nyní se jedná o jejich už desátou autorskou spolupráci, při níž se znovu vrátili k pohádkovému žánru (jejich první pohádkou byla Zahradu divů v roce 2004). Výsledkem je výpravný titul, který myslí na malé i odrostlé diváky.  více

Už druhý letošní program pořádaný Filharmonií Brno oslavil jubileum významného skladatele. Zatímco Novoroční koncert byl věnován Johannu Straussovi mladšímu, koncert konaný 16. ledna v Janáčkově divadle připomněl nadcházející výročí Maurice Ravela (1875–1937), od jehož narození uplyne 7. března 150 let. Při koncertu složeném čistě z Ravelových děl se do čela Filharmonie Brno po delší době postavil její šéfdirigent Dennis Russell Davies. Během čtvrtečního večera zazněly mimo jiné oba Ravelovy klavírní koncerty, při kterých se za klavír posadil francouzský klavírista Alexandre Tharaudvíce

První letošní koncert abonentní řady Filharmonie doma, který se odehrál 10. ledna v Besedním domě, věnovala Filharmonie Brno pod taktovkou Tomáše Netopila Wolfgangu Amadeu Mozartovi. Kromě jeho děl ale zazněla také krátká kompozice Justė Janulytė, která diváky na krátkou chvíli přenesla z klasicismu do 21. století. V první polovině večera se k orchestru přidala dvojice sólistů ve složení Fedor Rudin (housle) a Pavel Nikl (viola).  více

Nejčtenější