JazzFestBrno odhalil celý program: Kurt Rosenwinkel, Omar Hakim, Christian McBride Big Band a mnozí další

25. leden 2018, 11:11

JazzFestBrno odhalil celý program: Kurt Rosenwinkel, Omar Hakim, Christian McBride Big Band a mnozí další

Mezinárodní hudební festival JazzFestBrno odtajnil program 17. ročníku, který potrvá od 1. února do 10. května 2018. K již dříve oznámeným koncertům Wyntona Marsalise, Avishaie Cohena, Brada Mehldaua a Donnyho McCaslina přibyla další jazzová jména jako bigband Christiana McBridea, kytarista Kurt Rosenwinkel, bubeník Omar Hakim, pianista Kenny Barron nebo Vincent Peirani.

Během čtrnácti koncertních večerů zahrají přes dvě desítky umělců ze zahraničí i z jazzové místní scény. Tu zastupuje například  basista Miroslav Vitouš nebo o dvě generace mladší multiinstrumentalista Jiří Slavík, který se kromě vlastního projektu Mateřština, za nějž získal cenu Anděl, představí i v dalších dvou kapelách. Festival zahájí Wynton Marsalis, držitel devíti Grammy a Pulitzerovy ceny. V brněnském Boby Centru vystoupí s bigbandem Jazz at Lincoln Center Orchestra. Jarní část festivalu odstartuje saxofonista Donny McCaslin. Na začátku dubna vystoupí izraelský basista a zpěvák Avishai Cohen, který do Brna zavítá již počtvrté. „Avishai Cohen je sice v Brně stálicí, ale opět nás překvapí něčím novým. Tentokrát přijíždí s rozšířenou kapelou a albem 1970 vycházejícím z jazzových a etnických kořenů, ale kritiky označovaném jako „rafinovaný“ či „sofistikovaný“ pop. Projekt 1970 představuje Avishaie v doposud nejvíce extrovertní poloze,“ říká Vilém Spilka, umělecký ředitel a dramaturg festivalu.

Posluchači se dále mohou těšit na kytaristu Kurta Rosenwinkela, bubeníka Omara Hakima, pianistu Kennyho Barrona nebo Vincenta Peiraniho.

Festival potrvá od 1. února do 10. května 2018.

PROGRAM JAZZFESTBRNO 2018:

1. 2., 19:30

Bobycentrum

Jazz at Lincoln Center Orchestra with Wynton Marsalis (US)

18. 2., 19:30

Besední dům

Brad Mehldau (US)

15. 3., 19:30

Sono Centrum

Pavel Wlosok Trio & Rick Margitza (CZ, SK, US)
Donny McCaslin (US)

23. 3., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Vít Křišťan & Oskar Török & Jiří Slavík (CZ, SK)
Miroslav Vitouš & Emil Viklický (CZ)

24. 3., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Doug Hammond & Jiří Slavík (US, CZ)

Jiří Slavík & Marian Friedl & VUS Ondráš: Mateřština (CZ)

5. 4., 19:30

Bobycenturm

Avishai Cohen ´1970´ (IL)

CED – Divadlo Husa na provázku

Blue Shadows feat. James Harries (CZ, GB)

Tomáš Liška & Invisible World (CZ, RS, TR)

8. 4., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Radovan Tariška Quintet feat. Alex Sipiagin (SK, CZ, RU)

Lukáš Oravec Quartet feat. & Aaron Goldberg (SK, CZ, US)

15. 4., 19:30

CED – Divadlo Husa na provázku

Shalosh (IL)

Vincent Peirani Quintet (FR)

18. 4., 19:30

Sono Centrum

Gilad Hekselman Trio (IL, US)

Kurt Rosenwinkel ´Caipi´ (US, BR)

22. 4., 19:30

Sono Centrum

Lori A. Williams & Christian Havel Quartet (US, AT)

Omar Hakim & Rachel Z “OZ Experience” feat. Linley Marthe & Louis Winsberg (US, FR, MU)

25. 4., 20:30

Besední dům

Kenny Barron (US)

26. 4., 19:30

Divadlo na Orlí

Katedra jazzové interpretace JAMU (CZ, SK, BG)

10. 5., 19:30

Sono Centrum

Christian McBride Big Band (US)

Christian McBride/ foto Bianna Webber

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..


Sobotní dopoledne 2. listopadu bylo zasvěceno sborovým zpěvům v podání mužského pěveckého ansámblu Q VOX. Zpěváci si pro posluchače připravili skladby vybrané na základě dramaturgické linie opírající se o generační prolnutí (učitele) Pavla Křížkovského (1820–1885) a (žáka) Leoše Janáčka (1854–1928), jež byly v druhé půli doplněny díly sbormistrů a skladatelů kontextem i tvorbou spjatými s osobností Janáčka.  více

S tradičním dvouletým odstupem začal Mezinárodní festival Janáček Brno 2024, jehož slavnostní zahájení se uskutečnilo v pátek 1. listopadu v Janáčkově divadle. Národní divadlo Brno při této příležitosti uvedlo premiéru nové inscenace opery Výlety páně Broučkovy Leoše Janáčka (1854–1928), jenž vznikla na náměty dvou povídek Svatopluka Čecha. Režie operní novinky, která vznikla v koprodukci se Staatsoper Unter den Linden, Berlin a Teatro Real, Madrid, se ujal kanadský režisér Robert Carsen. Hudební nastudování, stejně jako dirigování premiéry bylo vloženo do rukou Marka Ivanoviće a v titulní roli Matěje Broučka se představil skotský tenorista Nicky Spencevíce

Znovuuvedením oblíbeného muzikálu Čarodějky z Eastwicku se Městské divadlo Brno rozhodlo připomenout jubilejních dvacet let od otevření svojí velké Hudební scény. Opětovné nasazení titulu představuje povedený narozeninový dárek divadla publiku, které od premiéry v roce 2007 zhltlo 149 repríz hudební inscenace režiséra Stanislava Moši. V novém uvedení se objeví známé tváře z původního obsazení, ale také noví herci a herečky. A tento divadelní comeback bude jistě vděčným diváckým soustem po několik sezon i po sedmnácti letech od prvního českého uvedení právě v Brně. Jen za půl měsíce od nynější premiéry udělají Čarodějky 24 vyprodaných repríz. K tomu není co dodat.  více

Letošní ročník Expozice nové hudby uzavřelo teprve druhé uvedení kompozičního site specific projektu Fresco Karlheinze Stockhausena (1928–2007), který byl poprvé uvedený v roce 1969. Od této doby se ho nikdo neujal. Divákům, kteří v sobotu 19. 10. navštívili Besední dům, se tak naskytla naprosto unikátní příležitost zažít dílo na vlastní kůži. Zmíněné první uvedení této skladby bylo provázeno sabotážemi ze strany konzervativních muzikantů. A tak je legitimní si položit otázku, zda teprve v sobotu Fresco nezaznělo, jak si to skladatel představoval. Tento náročný projekt kurátorky Moniky Pasiecznik a uměleckého vedoucího Pabla Drukera realizovala čtyři tělesa složená ze členů Brno Contemporary OrchestraMladých brněnských symfoniků Filharmonie Brno pod vedením Pablo Drukera, Radima HanouskaPavla Šnajdra, Tomáše Krejčího a Pavla Zlámalavíce

Komponovaný úterní večer 15. října zahájený v sále Kina Art návštěvníkům nabídl netradiční spojení české premiéry dokumentárního filmu No Ideas But in Things o americkém hudebním skladateli, experimentátorovi a vědci na poli elektronické hudby Alvinu Lucierovi (1931–2021) s živým provedením jeho skladby I Am Sitting in a Room. Zmíněná kompozice se stala refrénem nejen dokumentárního snímku, ale také celé události.  více

Nejčtenější