JazzFestBrno zakládá vlastní vydavatelství Bivak Records

21. srpen 2021, 2:00

JazzFestBrno zakládá vlastní vydavatelství Bivak Records

JazzFestBrno přichází s vlastním hudebním vydavatelství Bivak Records, jehož cílem je produkce jak studiových nahrávek, tak zvukových záznamů koncertů českých jazzmanů. Špičkovou jazzovou hudbu bude vydávat na tradičních hudebních nosičích i v elektronické podobě. První nahrávkou, která u vydavatelství Bivak Records vychází, je debutové eponymní album brněnské kapely Four in Blue saxofonisty Radka Zapadla.

„Už dvacet let pořádáme koncerty, které se uchovávají pouze v naší paměti. I proto jsme se rozhodli pro založení vydavatelství, jež umožní vybrané koncertní zážitky uchovat jednou provždy a k nim přidat i další ve formě studiových alb. Název Bivak je symbolem pro vytváření základního produkčního komfortu pro námi vydávané umělce, kteří se tak mohou plně soustředit na uměleckou stránku projektů,“ říká jednatel vydavatelství Bivak Records a umělecký ředitel festivalu JazzFestBrno Vilém Spilka.

První nahrávkou pod hlavičkou vydavatelství Bivak Records je debutové eponymní album brněnské kapely Four in Blue saxofonisty Radka Zapadla. Křest desky se uskuteční dnes, tedy 21. srpna od 19:30 na Alžbětinské scéně Divadla Husa na provázku. Deska je v prodeji na webu Bivakrecords.cz a Animalmusic.cz, kde si zájemci mohou poslechnout i krátké ukázky. „Spolupráce s labelem Animal Music se nabízí zcela přirozeně – je to tradiční vydavatel s dobrým vkusem a prověřenou distribuční sítí, navíc nás váže dlouholeté přátelství. Naše vydavatelské počiny tak vhodně doplní stávající nabídku Animal Music a přidají se tak k jeho dlouholeté podpoře především domácí jazzové a alternativní scény,“ vysvětluje Spilka.

Kapelník seskupení, saxofonista Radek Zapadlo založil kapelu v roce 2017 inspirován legendárními nahrávkami Back At The Chicken Shack a Midnight Special skvělého hráče na hammondky Jimmyho Smithe. Zapadlo se ve Four in Blue obklopil neméně zkušenými hráči tak, aby obsazení kapely respektovalo původní nahrávky – Petr Tureček (vycházející jazzová hvězda z líhně katedry jazzové interpretace JAMU Brno) hraje na bicí, Vladan Ronner (Mulligang, Milan Kašuba Trio ad.) na varhany Hammond a Vilém Spilka (Vilém Spilka Quartet ad.) na kytaru. Kvarteto se od té doby posunulo směrem k vlastní tvorbě v estetice zmíněných nahrávek a stylů. K napsání kompozic pro toto sdružení se donutili všichni členové kapely, dokonce i tradicionalista Radek Zapadlo, známý jazzový konzervativec. Na desce tak zazní například jeho budoucí hity Dog´s Blues, Fried Egg nebo Blues for Magda. „Věříme, že naše hudba zaujme publikum bluesovou pravdivostí a přímým hudebním sdělením,“ říká kapelník Radek Zapadlo.

V Brně žijící saxofonista Radek Zapadlo se věnuje vlastní kapele, stíhá působit v několika žánrově odlišných formacích a k tomu i učit. „V současné době se věnuji různým aktivitám: hraní, práci ve studiu a učení. Hraní je pro mě nejdůležitější, ačkoli úplným základem – tím, z čeho čerpám inspiraci – je poslech hudby. To považuji pro její aktivní provozování za vůbec nejdůležitější,“ shrnuje náplň svých dní Zapadlo a dodává: „Působím v mnoha odlišných kapelách a jsem s takovou situací spokojený. Přesto mi chyběl vlastní projekt a tak došlo na založení kapely Four in Blue.“ Zapadlo vystudoval Konzervatoř Jaroslava Ježka v Praze a brněnskou JAMU. Učí saxofon a klarinet na základních uměleckých školách v Brně, Vranovicích a Pohořelicích. V Brně, kde trvale žije, hraje kromě vlastní kapely Four in Blue také ve Vilém Spilka Quartet, Two-Generation Trio, Heart of Dixie, MulliGang a Cotatcha Orchestra. V Praze Zapadlo působí v kvintetu Mateje Benka, výrazného pianisty a skladatele. S ním také doprovází zpěváka Ondřeje Rumla.

Radek Zapadlo/ foto Roman Franc

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější