Jazzové nádvoří hostí zkušené jazzmany i mladé talenty

2. červen 2021, 1:00

Jazzové nádvoří hostí zkušené jazzmany i mladé talenty

Po dlouhé odmlce přichází zpět živá hudba. Šestý ročník Jazzového nádvoří se opět odehraje v Brně i v Praze. Akce přinese unikátní sérii koncertů iniciovanou společně jazzovými katedrami pražské HAMU a brněnské JAMU. V české i v moravské metropoli se představí studentské ansámbly obou škol, vlastní dlouhodobě fungující projekty vybraných studentů a v případě Brna i jejich pedagogů. Tentokrát se koncerty uskuteční na nádvoří Místodržitelského paláce a kavárny Morgal na Moravském náměstí.

„Živé kultuře se začíná blýskat na lepší časy a mě těší, že se nám podařilo i v tomto vypjatém období tradici Jazzového nádvoří zachovat. Pro studenty je to výborná příležitost, jak nasbírat cenné zkušenosti před početným publikem,“ říká vedoucí Katedry jazzové interpretace JAMU Vilém Spilka. Mezi členy kapel nechybí ani ostřílení jazzmani z řad studentů i pedagogů. V Brně se návštěvníci mohou těšit například na kapely trumpetisty Jana Přibila, bubeníka Mariána Ševčíka či saxofonistů Cyrilla Oswalda a Radima Hanouska. Program a kompletní seznam kapel je k dispozici na facebookové události Jazzové nádvoří 2021. Brněnská část je ohlášena na 16. června od 14:00 do 22:00 na nádvoří Místodržitelského paláce a kavárny Morgal na Moravském náměstí.

Foto archiv JFB

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Vojtěch Semerád je uměleckým vedoucím vokálního souboru Cappella Mariana, se kterým interpretuje zapomenutá díla středověké a renesanční vokální polyfonie. Soubor pravidelně vystupuje na prestižních festivalech v České republice i v Evropě. Hlavním tématem našeho rozhovoru byla chystaná projekce prvního československého velkofilmu Svatý Václav se živým hudebním doprovodem sestaveným z památek období středověku vázaných na svatováclavskou legendu.  více

Jako druhou premiéru letošní sezóny uvedla Janáčkova opera Národního divadla Brno Manon Lescaut operního velikána Giacoma Pucciniho. Režie nové inscenace, která poprvé uvedli 7. února v Janáčkově divadle, se ujal Štěpán Pácl, za dirigentský pult se postavil Ondrej Olos a v hlavních rolích se představili Jana Šrejma Kačírková (Manon Lescaut), Jiří Brückler (Lescaut), Peter Berger (Renato des Grieux) a Zdeněk Plech (Geronte di Ravior).  více

Nejčtenější