Jazzový hudebník Vincenc Kummer vydává knihu

8. březen 2017, 4:00

Jazzový hudebník Vincenc Kummer vydává knihu

Kontrabasista, aranžér a pedagog Vincenc Kummer pokřtí v brněnské Academii knihu povídek Medvědí stopou - O životě nejen jazzovém.

Vincenc Kummer se narodil v Brně, kde v roce 1965 absolvoval hru na kontrabas na konzervatoři Leoše Janáčka. Působil v jazzových formacích jako Orchestr Gustava Broma, Jazzové trio Leona Slezáka a Antonína Julina nebo v Brněnském estrádním rozhlasovém orchestru či brněnské filharmonii. Později odešel do Prahy, kde hrával se skupinami jako Jazz Celulla Laca Decziho, SHQ Karla Velebného nebo s Jazzovým orchestrem Československého rozhlasu. Od roku 1981 se Kummer věnoval hudbě ve Švýcarsku, kam emigroval. Spolupracoval s jazzovými hudebníky jako Tony Scott, Slide Hampton, Dee Dee Bridgewater, Maynard Ferguson, Mel Lewis, Chet Baker nebo Oskar Klein. Nyní se Kummer věnuje kompoziční a aranžérské činnosti v rodném Brně. Aktivně hraje se skupinou Two-Generation Trio, ve které působí spolu se saxofonistou Radkem Zapadlem a kytaristou Vilémem Spilkou.

Kniha, která vychází k 75. narozeninám Vincence Kummera, bude představena 22. března 2017 od 17:00 v brněnském knihkupectví Academia. Povídky bude předčítat herec MdB Zdeněk Junák.

Komentáře

Reagovat

Zatím nebyl přidán žádný komentář..

Po prosincovém uvedení Händelova Mesiášev instrumentaci W. A. Mozarta, provedla Filharmonie Brno další oratorium, tentokrát Die Schöpfung(Stvoření) Josepha Haydna (1732–1809). Ve čtvrtek 13. března se v Besedním domě do čela orchestru postavil dirigent Petr Altrichter, sborových pasáží se ujal Petrem Fialou vedený Český filharmonický sbor Brno, a sól se zhostili sopranistka Jana Sibera, tenorista Petr Nekoranec, a basista Peter Mikulášvíce

Další z jazzových večerů, které jsou pravidelně pořádány Filharmonií Brno, byl věnován duu Will Vinson (altsaxofon) a Aaron Parks (klavír). Tito hudebníci se spolu v různých formacích potkávají už dvacet let. Proto se rozhodli, že nastal čas, aby si vyzkoušeli to nejintimnější a podle mnohých i to nejtěžší – formát pouhého dua. V podání těchto muzikantů střední jazzové generace zazněl v pondělí 10. března v Besedním domě jak výběr z klasického jazzového materiálu, tak několik vlastních kompozic.  více

Pátý koncert z cyklu Auskultace, ve kterém se Brno Contemporary Orchestra postupně věnuje různým částem lidského těla, byl zaměřený na sluch. Nesl příznačný název Audio, přičemž byl především zdůrazněn rozdíl mezi pouhým slyšením a posloucháním. V pondělí 3. března (datum Mezinárodního dne sluchu) provedl soubor pod taktovkou Pavla Šnajdra v obřadní síni Ústředního hřbitova díla Petera Grahama, Petra Bakly, Jürga Freye a Iana Mikysky, který ve své skladbě orchestr doplnil tóny mikrotonální kytary. Jako klavírní sólista se představil Miroslav Beinhauervíce

V duchu romantických děl známých i méně známých autorů, která nejsou často zahrnována do repertoáru orchestrů, se nesl včerejší koncert v Janáčkově divadle. Filharmonie Brno s hostujícím dirigentem Robertem Kružíkem zde představila poutavý program pojmenovaný Skryté poklady romantismu, při kterém se publiku představil i tuzemský houslista a koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodičkavíce

Dvacátý druhý ročník cyklu koncertů staré hudby s názvem Barbara Maria Willi uvádí… přivítal v úterý 25. února v Konventu Milosrdných bratří soubor Capella Mariana s uměleckým vedoucím a tenoristou Vojtěchem Semerádem. Ansámbl se svými kmenovými členy Hanou Blažíkovou (soprán, gotická harfa), Jakubem Kydlíčkem (flétny) a Ondřejem Holubem (tenor) z důvodu hlasové indispozice zbylých kolegů mezi sebe na poslední chvíli přijal jako výpomoc barytonistu Jana Kukala. Večer byl unikátní propojením filmové epopeje Svatý Václav s živou hudbou, jež měla podpořit stylovost i historičnost svatováclavské epochy zachycené v němém snímku.  více

Nejčtenější