Jiří Bárta v Besedním domě

19. duben 2013, 8:43

Jiří Bárta v Besedním domě

V neděli 21. dubna vystoupí v Besedním domě vynikající violloncellista Jiří Bárta a pianistka Terezie Fialová. Jiří Bárta patří k našim nejúspěšnějším sólistům, program je klasicko-romantický. Lákadlem je především Sonáta pro violoncello a klavír Edvarda Griega. Koncert začíná v 19.30 hod.

 

Komentáře

Reagovat
  • Pavel Sekanina

    25. květen 2013, 16:02
    Těšil jsem se na sborový koncert. Pan Bárta byl jistě kvalitní náhrada, i když bych radši uvítal změnu termínu s původně plánovaným programem a interpretem. Ovšem velmi mě zklamala umělecká nevyrovnanost obou interpretů. Slečna Fialová bohužel není ani přibližně (a obávám se, že nikdy nebude) na umělecké úrovni pana Bárty. Působí to pak při poslechu velmi rušivě a nekompatibilně. Prosím příště lépe vážit interprety při vynucené změně programu.
    • Novotny Petr

      26. květen 2013, 23:35
      Dobry den, priznam se ze casto neprispivam do podobnych diskuzi. Nicmene na vyse uvedenem koncerte jsem byl a i kdyz se jednalo o "zaskok", presto jsem odchazel s krasnym uspokojivym pocitem z proziteho hudebniho zazitku. Nejvice me nadchla Griegova Sonata kde nejen pan Barta ale i klaviristka dokazali ze jsou interpreti navysost povolani. Slecna Fialova jiste skrz svoje mladi stale sbira zkusenosti ale presto je jasne ze ma publiku co nabidnout.
    • Pavel Sekanina

      27. květen 2013, 17:16
      Máte pravdu, Griegova sonata dopadla určitě z celého programu nejlépe. Problém je v tom, že v dalších skladbách, kde měl např. autor na mysli jako vůdčí nástroj klavír a cello spíš jako doprovodné, se stejně přirozenou formou s violoncellovým partem prosadil Jiří Bárta. To by se u interpretů kvalitativně srovnatelných nestalo. Systém je tak silný, jak je silný nejslabší článek:-). Asi bychom nechtěli, aby pan Bárta hrál hůř, že...:-). Jinak jsem rád, že jste byl s koncertem spokojen.Tak má člověk z koncertu odcházet. Já jsem asi měl studovat něco jiného.

Komorní koncert v rámci abonentního cyklu Českého filharmonického sboru v Besedním domě



Po dvou týdnech od uvedení Mahlerovy Písně žalobné se do prostor Janáčkova divadla vrátila Filharmonie Brno s podobně ambiciózním programem. Pod taktovkou šéfdirigenta Dennise Russella Daviese koncertně provedla kompletní oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela. Nastudování aranže vytvořené Wolfgangem Amadeem Mozartem se společně s orchestrem ujal Slovenský filharmonický sbor pod vedením Jana Rozehnala, a čtveřice sólistů ve složení Jana Sibera (soprán), Václava Krejčí Housková (mezzosoprán), Christoph Prégardien (tenor) a Lukáš Bařák (basbaryton).  více

Pro poslední koncert letošního, sedmnáctého ročníku multižánrového festivalu Groove Brno si organizátoři schovali opravdovou lahůdku. V sobotu 7. prosince vystoupil v brněnském Metro Music Baru americký baskytarista, zpěvák a experimentátor MonoNeon, kterého doprovodila trojice muzikantů Xavier Lynn (elektrická kytara, vokály), Dominique Xavier Taplin (klávesy, vokály) a Jackie Withfield (bicí, vokály).  více

Dnes již světoznámá švédská kapela Dirty Loops zakončila v sobotu 30. listopadu v brněnském Metro Music Bar své podzimní evropské turné. Koncertem kapela přispěla do programu sedmnáctého ročníku funkového, soulového a jazzového festivalu Groove Brno. Trio virtuózních muzikantů ve složení Jonah Nilsson – zpěv a klávesy, Henrik Linder – basová kytara a Aron Mellergård – bicí se proslavilo perfektní technickou zdatností, propracovanými vlastními kompozicemi i cover verzemi známých, zejména popových písní. Tyto písně jsou však v jejich aranžích často reharmonizovány a stylem se blíží ke kombinaci disca, popu a jazz fusion. Aby se muzikanti nemuseli uchýlit k používání předem nahraných podkladů, doplnil trio při tour klávesák a vokalista Kristian Kraftlingvíce

Největší koncertní projekt stávající sezóny 28. a 29. listopadu zahájil abonentní řadu Filharmonie v divadle II. První polovinu věnovala Filharmonie Brno pod vedením šéfdirigenta Dennise Russella Daviese třem kratším kompozicím Ericha Wolfganga Korngolda a Josefa Bohuslava Foerstera. Druhou část pak vyplnila monumentální Píseň žalobná Gustava Mahlera, která zazněla v původní třívěté verzi. Orchestr doplnil Český filharmonický sbor Brno pod vedením sbormistra Petra Fialy, a čtveřice sólistů ve složení Chen Reiss – soprán, Stefanie Irányi –alt, Attilio Glaser – tenor a Michael Wagner –baryton. Dvojice koncertů navíc připomínala velká výročí: 90 let od premiéry (28. 11. 1934) původní třívěté verze Mahlerovy Písně žalobné, která se odehrála v Brně, a 100 let od otevření brněnského studia Českého (Československého) rozhlasu.  více

Hudební soubor Ensemble Opera Diversa dal svému poslednímu orchestrálnímu koncertu letošního roku osobitý „spin“. Večer se odehrál 26. listopadu v hudebním klubu Alterna, který je spíše sídlem rocku, elektroniky a indie popu než koncertním sálem artificiální hudby. Dvojice vybraných skladeb sestávající z premiérovaného díla Vojtěcha Dlaska Querellovy písně pro sopránový saxofon a smyčce a skladby Miloslava Ištvana Hard Blues pro pop-baryton, soprán, recitátora a komorní soubor tomu rovněž odpovídala. Ištvanův Hard blues přirozeně propůjčil celému večeru i jméno – právě onen střet artificiálního, komponovaného a cíleně „uměleckého“ světa (myšleno bez pejorativního nádechu) s afroamerickými autentickými hudebními projevy vyvěrajícími z hlubin duše životem zkoušeného člověka byl totiž středobodem večera. Nejednalo se tedy o pouhou stylovou inspiraci, nýbrž o inspiraci tematickou, která byla inherentně přítomná také v úvodním díle večera. Tím byla skladba Querellovy písně inspirovaná románem Jeana Geneta, již dříve věnovaná souboru Ensemble Opera Diversa, tentokrát však v nové instrumentaci.  více

Nejčtenější